Salesforce na mobilu

O propojení Salesforce a poštovního klienta (Outlook/Gmail) jsem psal už před časem. Teď se mě klient zeptal, jak to vyřešit na mobilu.

První odpověď, která mě napadla, je zřejmá – Salesforce1. Tak jsme si to vyzkoušeli a nebyli vůbec nadšení. Naštěstí je tady Salesforce Inbox. Vypadá to velmi hezky, ale zase to nedělá přesně to, co bychom chtěli. Lightning Sync je další varianta přímo od Salesforce a vypadá zatím nejlépe. Nebo prostě zase skončit u aplikace třetí strany – Cirrus Insight, Ebsta či něco dalšího.

Co přesně chceš?

Tohle je ta nejdůležitější otázka. Co přesně má Salesforce na mobilu řešit? V našem případě primárně chceme, abych na mobilu viděl schůzky, které mám naplánované v Salesforce, a viděl je spolu s dalšími schůzkami, které mám naplánované v Google kalendáři. Mít synchronizovaný seznam kontaktů by bylo skvělé, ale není to úplně klíčové. Mít možnost vyřizovat emaily na mobilu, které mi přišly do Gmailu, a přímo je zařadit do Salesforce, je v seznamu mých priorit až na konci.

Salesforce1

Salesforce1 je super. Nativní aplikace od Salesforce, cokoliv upravím v Salesforce se zde rovnou projeví – přidání polí, změna rozložení stránky, přidání dalších akcí. Boží, skvělé, jedinečné.

Dokud se nepodíváte na kalendář a nezjistíte, že každá položka zabírá 7 masivních řádek a vždy je vidět pouze jeden den. S těmi řádky se dá něco málo udělat – definuje je compact layout, pro každé pole jedna řádka plus popis. Název potřebujete, čas začátku také, čas konce asi také, lokaci můžeme vynechat a tím tak končíme. Při trochu plnějším diáři mi to přijde nepoužitelné. Navíc to neintegruje mé stávající schůzky v soukromém kalendáři a přepínat se mezi dvěma kalendáři nechci.

Podobně to funguje pro kontakty – najdu si je v Salesforce1 a můžu rovnou vytočit hovor, ale bohužel u příchozích hovorů se nedozvím, kdo mi volá. Jasně, před mobily jsem to také netušil a spokojeně jsme s tím žili.

Salesforce Inbox

Tahle aplikace je velmi sexy. Vypadá opravdu hodně pěkně, napojí se na můj Gmail, takže v ní mohu vyřizovat emaily, rovnou je ukládat do Salesforce nebo u kontaktu zjistit více informací ze Salesforce. Navíc umí náhled na Google kalendář (zobrazuje najednou jeden až tři dny) a schůzky umí uložit do Salesforce.

Bohužel, cesta je pouze jednosměrná. Schůzky naplánované v Salesforce, abych je měl provázané se zákazníky a viděli je i moji kolegové, zobrazovat neumí.

Lightning Sync

Serverové řešení, které je zatím v beta režimu a je určeno pouze pro zákazníky, kteří si platí Google Apps (nebo Exchange). Nastavení není triviální, ale nezabere víc jak 10 minut. Méně, pokud víte, kam sáhnout. Pár kroků na straně Google, pár na straně SF a pak chvíli čekat, než si to celé sedne dohromady a jako zázrakem se to rozfunguje.

Tahle věc synchronizuje schůzky z Google kalendáře do Salesforce a kontakty ze Salesforce do Google kontaktů. K tomu od Spring ’17 umí přenášet i emaily (což jsem nezkoušel). Má to pár limitů, nepřenáší třeba opakované schůzky.

Kdybych změnil svůj způsob fungování, neplánoval schůzky primárně v Salesforce, ale v Google, tak by to mohlo být použitelné. Změna je sice život, ale v tomhle případě mi připadá ten stávající způsob lepší.

Aplikace třetích stran

Nakonec jsme skončili u aplikace třetí strany. V tomto případě Ebsta, která za pár dolarů měsíčně umí synchronizovat kalendář ze Salesforce do Google kalendář, díky čemuž se mi v mobilu zobrazí hezky vedle sebe a já vím, kdy tu schůzku mohu slíbit. Navíc umí ukládat emaily do Salesforce, synchronizovat kontakty, vypadá to zkrátka jako přesně to řešení, které chceme.

Zajímá mě tvůj názor