Integrace Salesforce a Gmail

Salesforce je skvělé CRM, používáte ho absolutně na všechno a samozřejmě sledujete i veškeré emaily, které si se zákazníky vyměňujete. Protože zástupnost a dohledatelnost je klíčová.

Emaily zákazníkům můžete odesílat přímo ze Salesforce a využívat při tom šablony pro ušetření práce. Nebo je můžete posílat přímo z Gmailu a díky funkcionalitě Email to Salesforce se vám připojí v SF ke správnému kontaktu. Případně povolíte Gmail to Salesforce, aby na to uživatelé nemuseli myslet.

Pak si ale všimnete, že se to pořád týká jenom odchozích emailů, že na příchozí to nefunguje. Argument, že stejně zákazníkovi na jeho email odpovíte, takže se přitom dostane do SF je hezký, ale … tak trochu výmluva.

Právě pro to existují aplikace, které tu integraci posunout na další úroveň.

Cirrus Insight

Vyzkoušel jsem si Cirrus Insight, dostal doporučení na Groove a další dohledáte na AppExchange.

Jsem nadšený? Jsem 🙂

Do Google Chrome se mi doinstalovalo rozšíření, které v Gmailu přidá další boční panel s rozšíří i další funkce Gmailu.

Po otevření emailu se mohu rychle podívat na poslední aktivity s kontaktem případně jedním tlačítkem přidat email do Salesforce.

Uložení emailu z Gmailu do Salesforce

Přidávání emailů si navíc můžete nastavit. Buď se přidávají všechny emaily nebo jenom odpovědi na ty, které jste už do Salesforce uložili.

Při odesílání emailu si také můžete zvolit, zda se má do Salesforce přenést, případně můžete sledovat otevření, odeslání emailu odložit, nechat se upozornit, pokud jste do určitého dne nedostali odpověď (dřív jsem na to používal Boomerang) a hlavně – můžete používat šablony, které máte v SF vytvořené.

Možnosti při odesílání emailu

Do Gmailu přibylo také tlačítko pro vytvoření kampaně, které funguje stejně, jako kdybyste tu akci dělali přímo v Salesforce. Pojmenujete kampaň, vyberete kontakty/leady ze Salesforce, napíšete email či použijete šablonu, necháte vygenerovat drafty a pokud se vám líbí, tak vše odešlete. Maximálně 500 lidem naráz.

Vytvoření kampaně přímo v Gmailu

Umí to synchronizovat kontakty, kalendář, při psaní emailu se můžete podívat, jak váš kalendář vypadá a rovnou zákazníkovi navrhnout několik různých termínů na schůzku (pokud si navíc termín někdo jiný zablokuje tak ten další dostane email, že si bohužel vybral špatně), podporuje to úkoly, vytváření kontaktů a casů přímo z Gmailu. Umí to toho prostě celkem dost a cena není tak hrozná.

Používáme Outlook

Pokud používáte Outlook tak jste na tom o fous lépe. Existuje k tomu nativní aplikace Salesforce for Outlook, která umí v podstatě to samé co výše zmíněný Cirrus Insight. Jediná její nevýhoda je, že v dnešní době funguje pouze pro Outlook, který běží s připojením na Exchange server. Pokud ho používáte s POP3/IMAP serverem tak musíte dohledat verzi 2.4.2. Nebo použijete Cirrus Insight pro Outlook 🙂

SalesforceIQ

V mezičase mezi napsáním článku a jeho vydáním se objevil nástroj přímo od Salesforce – SalesforceIQ. Umí v podstatě to samé co Cirrus Insight, je jako doplněk do Google Chrome, pro Outlook, pro Android i iOS a navíc funguje i na Apple Watch. Navíc stojí skoro stejně a vypadá možná o kousek lépe.

Při zakládání firem prohledává rejstříky, aby rovnou vyplnil potřebné údaje na jejich základě. Což současně znamená, že pokud tam firmu nenajde (i to se děje) tak musíte sjet tím dlouhým rolovadlem až dolů a můžete si vytvořit firmu, jakou chcete.

SalesforceIQ a zakládání firmy

Vložení emailů do Salesforce, odložené odeslání emailů, sledování otevření, vytvoření úkolu pokud žádný z adresátů emailu neodpověděl, plánování schůzek s výběrem z nabízených časů.

Odesílání emailu z naplánovanými schůzkami v Salesforce + rychlé věty na vložení

Co mi chybí je zobrazení historie komunikace s kontaktem přímo vedle emailu (musím se prokliknout do SF), že se emaily nesynchronizují automaticky (takže pokud má člověk dovolenou, tak se nedozvíte, jak zákazník reagoval), že to neumí kampaně, že si nezvládne ze SF natáhnout šablony a pár dalších drobností. Na druhou stranu to zase umí sledování příležitostí a změnu jejich stavu.

Na druhou stranu je to první verze, takže se dá čekat, že do toho SF bude slušně šlapat a rozvíjet to. A o ceně se prý dá vyjednávat přímo v Česku, takže by to mohlo být levnější 🙂

Co používáte vy?

Zajímá mě tvůj názor