Jak vydělávat na internetu

Shodou náhod jsem narazil na server FreeReadFeed, který sleduje knihy na Amazonu a shromažďuje ty, které jsou zdarma. Umožňuje v nich základní hledání a je jich celkem pěkná sbírka. Já si vybral i několik „odborných“ a dozvěděl se pár zajímavých věcí.

Make Money Blogging in 2014 and Beyond, Corey Frankosky

Obálka knihy Make Money Blogging in 2014 and Beyond, Corey Frankosky, zdroj: AmazonJe to deset let co jsem začal blogovat a zatím to moc peněz (alespoň těch jasně vyčíslitelných) nepřineslo. Když jsem si přečetl tuto knihu, tak je to naprosto jasné, chyba vedle chyby, které mě ale všechny těší.

Vyberte si niche

To jsem si vybral – IBM Lotus Notes – a blogoval. Šlo to pěkně, ale mít jenom jedno téma mě nebavilo, takže píšu o všem co mě zaujme. Jiní na to mají třeba dvacet blogů, já to plichtím v jednom.

Frekvence blogování

Musíte napsat MINIMÁLNĚ jeden článek denně (dva jsou lepší), tedy sedm týdně. Na tom se shodují i statistiky, ale já tohle tempo nestíhám.

The way my niche was, I could add 10 articles per day within 45 minutes

Kniha radí další věc – nechte si ty články napsat, jenom je pak trochu upravte. Ahá, takže se mám stát šéfredaktorem, to se mi taky nechce, raději si píšu sám (byť třeba špatně). Navíc deset článků denně, to by mi rychle došla témata. Ale věřím, že to přináší návštěvnost.

Náměty

Kde brát témata?

  • projděte fóra a hledejte, co lidi zajímá, napište článek a přidejte odkaz. Dobrý tip, jednak máte neustálý přísun témat a pak to dává i slušný počet zpětných odkazů
  • rozhovory – ty mě hodně bavily, série Do desíti mě přivedla k zajímavým lidem a byla výzva jim trochu ušít otázky na tělo
  • kontroverze – to zabírá, lidi se rádi hádají, ale vždycky je otázkou, jestli člověk chce zklouznout k bulváru
  • seriály a tutoriály – taky vyzkoušeno, Škola administrace přivedla hezkých pár lidí a skvělou zpětnou vazbu
  • aktualizujte starý obsah – po těch deseti letech by to asi stálo za to, ale nechce se mi, hrozně nerad měním napsané věci a nerad se k nim také vracím

Posílejte emaily

Lidi na vaše stránky neradi chodí, tak jim posílejte emaily s novinkami. A nezapomeňte dát něco zdarma pouze pro vaše odběratele, na věci zdarma krásně nalákáte nové lidi.

Hmm, asi to funguje, ale kurnik lidi, když neznáte RSS, tak sem holt choďte každý týden a koukejte, zda je něco nového.

Reklama

Jasně, reklama musí být – sociální sítě, fóra, tvoření videí (nesnáším je, jejich přehrání trvá déle než přečtení článku), psaní článků na jiné blogy a další a další.

Hlavně rady pro ta sociální média jsou mazec. Dejte si cíle, například:

  • každý den následujte (na Twitteru) 20 – 30 nových lidí z vaší oblasti – no tak to bych dojel v ČR hned první den, ve světě o pár dní později. Navíc kdo to má pak sledovat?
  • pište alespoň deseti unikátním lidem denně – odpovídejte na jejich tweety, napište jim že se vám líbil jejich článek, zeptejte se jich na něco nebo je prostě jenom retweetněte. Uff
  • alespoň 10x denně něco retweetněte – zkuste to a končím s vámi
  • napište si 10 – 15 nejdůležitějších lidí z vašeho niché a označte jako oblíbený KAŽDÝ jejich tweet a čas od času na ně odpovídejte – divný, co?
  • pokud netweetujete alespoň 15 – 20x denně, tak budete mít problém konzistentně získávat následovníky – v každém případě ale ztratíte mě
  • tweetujte odkazy na vaše nové články alespoň 2x denně, lidé je mohli minout – aha, následují vás ovce a vy to do nich prostě chcete vtlouct

Hezký návod jak získat přátele na Twitteru a omotat si je kolem prstu napsal také Ján Simkanič.

Jak najít kam dát odkaz?

Konečně něco užitečného, pokud věříte v guest blogging. Jděte na comluv.com a klikněte na článek, který má alespoň deset komentářů. Podívejte se kdo je napsal (ty komentáře) a pomocí Google vyhledejte, kde všude tento člověk komentuje. A hned máte spoustu odkazů na místa, kam můžete přidat komentář.

Design, SEO

No tak to je klasika – musí to hezky vypadat, dobře se používat, být responsivní a mít skvělé SEO. S tím vším se asi dá souhlasit.

BIG Profits from a small list, Charlie Page

Obálka knihy BIG Profits from a small list, Charlie Page, zdroj: AmazonDruhá kniha byla v podstatě jasně o affiliate marketingu (i když ta předchozí kniha ho také nakousla). V Americe je prý spousta lidí, kteří pravidelně posílají emaily na „malý“ vzorek lidí (5 000 – 20 000 emailů) a slušně se tím živí. Už při 1 000 odběratelích prý můžete vydělávat 750$ za poslání jednoho emailu. Krásné to pohádky.

Takže lidi vaše emaily musí mít rádi, musí jim věřit, musí chtít koupit a musí vás rádi doporučovat. A pak jste ve vatě.

Kde získat emaily?

Přeci z vašeho blogu (viz předchozí kniha). Pak je můžete koupit, můžete se spojit s jiným posílačem emailů, aby do svého mailu dal odkaz na vás nebo si prostě zaplatíte reklamu.

Když to má být z vašich stránek tak musí být jasně viditelný přihlašovací formulář, ideálně vpravo nahoře. A dobře také fungují pop-up okna při odchodu z vašich stránek, pokud jsou dobře napsané. Testimonialy jsou nutností (a na tom se shodují lidé napříč různými obory a účely – když vás někdo, pokud možno skutečný, pochválí, tak to vypadá dobře).

Pokud emaily kupujete, tak nekupujte statisíce emailů velmi levně, to je na prd. Kupujte emaily od „co-registration company“, která na svých hodně navštěvovaných stránkách dá reklamu na vás. A lidem, kterým posílají emaily, pošlou odkaz i na vás, ať popřemýšlí a zaregistrují se také. Hodně záleží na tom, jak tuto společnost zvolíte, buď to bude skvělé nebo ne. Důležité je, abyste těmto lidem co nejrychleji poslali email, aby nezapomněli, že se k vám také registrovali. A nabídněte dárek.

Nedávejte moc věcí zadarmo

Lidi pak totiž nebudou chtít nic koupit. Budou vás totiž brát pouze jako zdroj věcí zdarma.

Doporučujte co znáte a co chtějí vaši odběratelé

Zřejmé, ne? Jak můžete vychválit něco co neznáte a proč to prodávat někomu, kdo to nechce?

Takže musíte znát, co vaši lidé chtějí (prostě se jich zeptejte, udělejte anketu). Nebojte se ptát i detailně – jak jsou citliví na cenu, co hlavně chtějí, co plánují koupit, co bylo nejlepší/nejhorší co kdy online koupili, co, co, co. Na spoustu těch věcí bych se prostě bál zeptat a už vůbec bych na ně neodpovídal, ale je pravdou, že pokud ty odpovědi máte, tak se to musí prodávat samo.

If you spend your time meeting her needs, and she spends her time meeting your needs, neither of you will ever need to be selfish

Resale rights package

Tohle mě nenapadlo. Vždycky jsem si myslel, že různé ty knihy zdarma člověk napíše sám nebo si je nechá napsat, ale zjevně jsou machři, kteří to píší a prostě prodávají práva na to,abyste to někomu mohli dát zadarmo. Fíha, dobrý byznys.

Dvakrát až třikrát do roka, byste totiž svým odběratelům měli dopřát něco zadarmo. Stejně tak se nebojte dělit o super tipy na věci co jste našli nebo dejte skvělou cenu na to co prodáváte.

Jak často posílat?

Pokud posíláte méně často jak každých deset dní, tak lidé mají tendenci na vás zapomenout. Na druhou stranu posílat víc jak pět emailů týdně už může být moc. Minimálně jednou týdně by mělo být optimum – audience to stihne vstřebat, vy to stihnete vymyslet.

Co vlastně posílat?

Doteď jste netušili co vlastně posílat? Je toho hodně:

  • ezine – tedy elektronický magazín. Lidé je milují, ale je to makačka udělat
  • série stále dalších informací o konkrétním produktu – až to lidi přestane bavit tak se ale odhlásí
  • novinky
  • recenze
  • nabídky na úsporu peněz
  • checklisty/hot sheety/zákulisní informace – lidi mají rádi odborníky

Shrnutí?

Tisíce Čechů prý díky affiliate marketingu už vydělává, ale jeho boom teprve má přijít. Druhý názor je, že dnešním affiliákům není co závidět, protože trh už není tak hladový jak býval a je makačka být vidět.

Já si z těch dvou knih a svých zkušeností odnáším, že posílat mailing je zábava (hlavně sledování jak to lidé otvírají hned po odeslání), ale živit se tím asi nebudu. Psát na jedno téma mě nebaví a mít víc různých stránek pro každé téma také ne – nestíhal bych psát tak, aby každý z nich vypadal jako aktualizovaný. A nechat si to psát od někoho jiného a jenom to zveřejňovat? Proč jako?

Třeba to bude váš šálek kávy, uvidíte. A pokud ano, tak můžete projít ještě tenhle dlouhý seznam vhodných zdrojů.

6 komentáře

  1. Dají se vydělat slušné peníze, i když ne v řádu desetitisíců ale pár tisíc, používám čtení reklamních e-mailů, za registraci která je zdarma je hned bonus 100 – 150 Kč. Na obživu to není ale pokud poctivě čteš a potvrzuješ přečtení, peníze naskakují a je to celé zdarma. Tady jsou nejlepší servery, které opravdu fungují, jsou v češtině a vyplácí:
    http://www.masmail.cz, http://www.pokorunce.cz, http://www.goldmail.cz, http://www.zumail.cz, http://www.ermail.cz

  2. Nevím jestli výdělek, který tedka zmíním je na uživení, každopádně si díky němu můžete dost přilepšit. Jedná se o obchodování binárních opcích. Jejich obchodování je velmi jednoduché, protože může dojít pouze k 2 situacím (bud bud hodnota aktiva vyšší, nebo nižší za nějakou dobu). Tyto opce můžete obchodovat u tzv. brokera, já tedka obchoduju u brokera http://www.exbino.com , který nabízí velmi dobré výnosy a je tam dobrá zákaznická podpora, když nečemu nerozumíte, nebo potřebujete s něčím poradit 🙂 Kdyby měl někdo nějaké dotazy, tak mi napište na email pavelec@email.cz

      • Zdravím Martine,

        už jsem pár podobných reakcí ohledně binárních opcí četl. Chápu, že se někomu tento způsob vydělávání peněz na internetu nemusí líbit, ale jsou lidé, kteří pomocí binárních opcí vydělávají celkem slušné peníze. Někdo tomu říká prostý hazard a srovnává to s automaty, nebo ruletou. V Holandsku se zhruba před rokem uskutečnil soud, který rozhodl, že binární opce jsou finanční nástroj, více si můžete přečíst zde http://opcebinarni.com/novinka-rozhodnuti-soudu-binarnich-opcich/

    • Binární opce bych přirovnal k ruletě, šance 50%, jinak bych to nedefinoval. Asi jsou obchodníci, co si tímto druhem obchodování vydělávají, ale je jich tak 5% víc bych neřekl a to ještě možná přeháním. Radši než obchodovat binární opce, si budu každy pátek kupovat tiket eurojackpotu a doufat, že vyhraju. Nebo sportku, to je taková klasika. Znáte web https://vyhraj.com/ ? nedávno jsem na něj koukal a mají tam spoustu informací ohledně loterií. Nikdy jsem například neznal kompletní pravidla eurojackpotu, ale na té stránce je mají, tak je konečně znám.

  3. K tem mailingum, Paje na webu receptypanicuby.cz jsme zacali nabizet moznost k prihlaseni k odberu novych receptu emailama (odchodovym pop-up oknem a na mobilni verzi formularem pod receptem) pred pul rokem mozna? A diky fajn navstevnosti odberatele skutecne pribyvaj, 30-50 tydne, maily posila mailchimp automaticky, nove recepty si natahuje z rss – takze prace s tim zadna neni a ti co radsi nez rss chteji mail, maji ho 😉

Zajímá mě tvůj názor