Jsem se s podcastem rozjel, přelétl celou republiku, vzpomněl si na mládí a doletěl až do Košic, kde sedí Daniel Ban, Head of Salesforce Practice Europe ve společnosti Ness. Zavzpomínali jsme na CassaCloud, povídali o městě, ve kterém jsem nikdy nebyl, zmínili spoustu dalších lidí, kterým muselo zvonit v uších. 50 minut uběhlo jako nic, tak snad na tom budeš stejně.
Zápisky:
- Ness je globální firma vlastněná private equity firmou s přibližně 80 členým Salesforce týmem rozprostřeným po celém světě, Dan má na starosti jeho evropskou část;
- není historicky vnímaná ve spojení se Salesforce, konzultingem nebo cloudovými řešeními obecně, ale je čas to změnit – cca 4 roky nazpět koupil první Salesforce partnera a od té doby v této technologii jede, byznys konzulting se také rozvíjí, celá firma prochází transformací už pár let – spojení technologických znalostí a byznysu jim funguje hezky. Confluent, AI, UX design nemohou chybět;
- Košice jsou takový IT hub na Slovensku, technická univerzita dodává talenty;
- CassaCloud měla silný tým a současně přerod pod křídla Ness byl dostatečně pomalý, takže v podstatě všichni zůstali, což se třeba v Americe nepovedlo;
- otevírání dveří v salesu jim asi úplně nejde, takže to možná zpomaluje celý růst – „do kelu, jak může Enehano tak rychle růst?“ aneb co vnímá Dan negativně;
- proč prodávat Salesforce když na jiných platformách stejný projekt prodám dráž? Trochu jsme diskutovali proč to tak je – bojíme se říct si o peníze, nedokážeme si představit dostatečně velký projekt, zbytečně moc iterujeme takže každá etapa je relativně malá, není to klíčový systém pro zákazníka;
- ideální zákazník? Přestože mají hodně malých zákazníků, ideální jsou střední firmy, které už mají peníze na větší projekty;
- media/enterteinment (ahoj Media Cloud) a education (primárně sportovní kluby), manufacturing a transportation, financial services, technology a ISVs jsou čtyři hlavní vertikály;
- koupili před časem MVP Factory v Německu, která se zákazníky pracuje na vizích, přípravě MVP a pak se tam rozjede plný projekt;
- co to přinese, když vice president potenciálně ví víc detailů než technický tým? A když začne školit tým?
- skvělí lidé přitahují další skvělé lidi;
- jedna věc, kterou by chtěli v Salesforce dělat? AI!
- nacházení typů lidí, kteří už jako junioři mají potenciál, je těžký, ale vyplácí se. Změny kariér je velké téma, zvláště lidé z konkrétního odvětví jsou pecka primárně pro konzultanty, u developerů ty změny takové nejsou;
- distribuovaný tým je velká výhoda, protože může hledat správné lidi na více místech. Na druhou stranu jeho motivace, vzdělávání, propojení je těžké;
- začínají zjišťovat zda mají lidi, kteří mají co sdílet s okolím – Maroš a Karol nastartovali user group v Košicích, nyní přemýšlejí zda by přestali na konference chodit se jenom učit, ale začali i mluvit;
- Košická komunita roste, město je to krásné, někdy tam opravdu musím zajet!