Další konzultantská certifikace za pasem, bohužel až na druhý pokus, což mi slušně pošramotilo sebevědomí. Stejně jako předchozí certifikace (Sales a Service Cloud) i tato byla hodně svázaná s praxí a já si uvědomil, že by se zákazníci měli ptát nejenom zda je člověk certifikován, ale zda má i ten potřebný přesah do marketingu. Protože co se na projektech ukazuje, tak zákazník si od implementace Pardotu slibuje nejenom to technické řešení, ale i posun v marketingu, kde dost často nemá k dispozici marketingovou agenturu, respektive ta dost často netuší co čekat od Pardotu jako marketing automation nástroje.
Dlouho jsem se nepovažoval za marketingového člověka. Jsem přeci technik, programátor, žádný markeťák, který naslibuje co se dá. O opaku mě před rokem přesvědčil headhunter. Volá, že prý shání marketingového manažera. Říkám, že to asi nebudu já, jednak nemám rád headhuntery, druhak nejsem markeťák a konečně nechci pracovat na plný úvazek. Sháním ho na part-time a podle profilu sháním přesně tebe, říká on.
Kouknul jsem se na svůj profil jeho očima a uznal, že má pravdu. Dlouhá léta technických znalostí (takže se s programátory mohu bavit o tom, jak ten web píší), spousta let blogování (což přineslo znalosti SEO, PPC, GA a další) a pak pár let produktového managementu, což je spojení vývoje, presale a marketingu. Takže jsem mu na to kývl a snad udělal kus smysluplné práce.
Certifikace Pardot Specialist je o tom, že víte jak nastavit landing page, jak vytvořit formulář a kolik polí na něj dát, že umíte automatizovat akce. Skvělá pro technického člověka, který o marketingu vlastně nic neví, ale tuší, jak nastavit to, co po něm chtějí.
Pardot Consultant je o tom, že víte, k čemu ty landing page použít, co na ně psát v který okamžik nákupního cyklu zákazníka, co udělat jako první, když chcete získat leady, jak a k čemu použít marketing automation a spousta dalších praktických otázek. A tady mi ta léta strávená ochomýtáním kolem marketingu a affiliate marketingu dost pomohla, protože ty otázky nebyly nové.
Při studiu na zkoušku jsem také objevil tyhle skvělé ebooky od Salesforce – The Complete Guide to B2B Email Marketing, Marketing Automation Buyer’s Guide, The Content Creation Guide a The Complete Guide to Lead Nurturing. Třeba se vám budou také líbit.