Salesforce v Česku s Deloitte

Deloitte logo

Deloitte, jedna z firem velké čtyřky, kterou všichni berou jako auditora případně daňového poradce, ale ona přitom dělá už léta výrazně víc. V dnešní době je to tak už i technologická firma, která vám dokáže pomoci nejenom se SAP, řešit core bankovní systémy, ale také dodat libovolný projekt na míru od A do Z a Salesforce je další díl do skládačky dodávaných technologií.

Zápisky

  • jednička v počtu certifikací v Evropě, v Česku asi třetí;
  • odborníci v každé zemi, všichni pod jedním brandem a sdílející znalosti – ideální pro globální projekty;
  • mají odborníky na industry, které přibírají na projekty, takže dají dohromady znalost industry i platformy;
  • dělají mezinárodní dodávky, na začátku týmu to bylo nejjednodušší jak získat projekty, nyní jsou na projektech už od začátku;
  • v Česku zatím neumí pořádně získat zákazníky, což možná bude i tím, že v Česku není moc firem schopných si dovolit partnera jejich velikosti a jména (a ceny);
  • z projektů necouvají i když se jim to třeba nevyplatí, dané slovo platí;
  • dělají pravidelně expo, na kterém jednotlivé týmy ukazují co dělají a vzájemně se učí co jako celá firma umí;
  • v rámci českého týmu mají silnou technickou znalost Salesforce, kterou ve zbytku světa rádi využívají;
  • intenzivně spolupracují v rámci CEE regionu, aby pokryli celou šíři, rádi by byli schopní 100 % pokrýt z Česka i Marketing Cloud, což zatím nejde;
  • globální rollouty trvají dlouho, ale není to jenom o kopírování funkcionalit dál, je potřeba funkcionalitu průběžně rozšiřovat a navíc zahrnout i nové funkcionality v Salesforce;
  • snaží se konzultanty po roce rotovat na další projekty, aby i byli schopni přenášet zkušenosti napříč projekty a učit se dál;
  • na základě projektů a zkušenosti z nich tvoří akcelerátory, které jim pomáhají při dalších projektech, jejichž implementaci mohou výrazně zrychlit případně usnadnit integrace na další systémy, které mají předpřipravené;
  • historicky bylo standardem cestování za klientem, postupně se to měnilo díky technologiím a COVID to zrychlil. Potkat lidi osobně je skvělé, na druhou stranu možnost pracovat vzdáleně může být příjemná pro spoustu lidí. Discovery workshopy on-line asi udělat pořád nejde, přestože to vypadá, že technologie jsou na to připravené. Ve virtuálním světě ty věci z nějakého důvodu trvají déle, ty drobnosti vyměněné u kávy pomáhají;
  • mají rozdělené funkční a technické konzultanty, kde techničtí jsou v podstatě vývojáři;
  • MuleSoft, Tableau sedí trochu bokem Salesforce týmu, Marketing Cloud je součástí ale tím jak není na platformě tak to implementují jiní lidé;
  • často využívají aplikace od Salesforce Labs, samozřejmě DocuSign, Conga, často zákazníci chtějí aplikace hodně upravovat a pak tady člověk narazí na limity;
  • pro juniory mají připravené trailmixy a další školící materiály, na projektu hodně sdílejí zkušenosti, pravidelné povídání na sdílení zkušeností napříč projekty, kanály v MS Teams na sdílení zkušeností a novinek;
  • certifikace do lidí tlačí hodně, mají 15 lidí a přitom jsou třetí nejvíc certifikovaný tým v Česku, gamifikace pro motivaci;
  • snaží se při implementaci držet český tým pohromadě a k tomu přidat lidi zvenku, pokud je potřebují;
  • plánují růst, ale současně se nikam zbytečně netlačí, organizují workshopy pro lidi, kteří mají zájem se vzdělávat – dva týdny pro konzultanty, čtyři týdny pro vývojáře, těm nejlepším pak dávají nabídku na zaměstnání – další kolo jejich Salesforce Lab v únoru.
Listen on Apple Podcasts Listen on Spotify

Napsat komentář