Nevíte jak postavit CRM v cloudu pro 70K každodenních uživatelů?

Objevit v inboxu email s výše uvedeným předmětem = poskočit nadšením. Wow, to bude super, to bude úžasné. A pak si člověk uvědomí, že už to není zdaleka taková zábava jako kdysi.

Návrh serverů

Kde jsou ty doby, kdy každá organizace měla vlastní servery a člověk musel v takovém objemu uživatelů hodně vymýšlet, aby byla zátěž správně rozložená, aby servery nemusely být zbytečně výkonné, aby, aby, aby.

Vzpomínám na organizaci, která měla pobočky po celé republice spojené velmi pomalými linkami a tak jsme v návrhu museli počítat i s tím, že přenést všechna data všude prostě fyzicky nepůjde, protože tam nestihnou protéct.

Cloud většinu těchto starostí zrušil. Když to půjde špatně tak holt přidáte další server, což jde výrazně snadněji než ho fyzicky koupit. A pokud zvolíte jako platformu Force.com tak jste odstíněni i od tohoto. Dokud splňujete limity, tak se o zátěž postarají jejich servery a vás vůbec nezajímá, kolik jich potřebují nebo kde se vezmou.

Návrh řešení

Dřív se muselo hodně přemýšlet i o návrhu řešení, aby se zbytečně nezatěžovala databáze, aby stránky byly malé, aby se nenačítalo moc dat, aby, aby, aby.

Vzpomínám na implementace pro Policii ČR, kde bylo tolik dat, že se pohledy musely obnovovat ručně, protože jinak by to server neustál.

V cloudu? Ony si s tím servery poradí, v případě Force.com opět stačí splnit limity a je to. Což neznamená, že občas nemusíte přemýšlet, ale není to tak hrozné.

Že má Salesforce serverů dostatek podle mě dokazuje i fakt, že si to jejich řešení nehraje na žádné AJAXy a podobné „moderní“ technologie, ale ve většině případů se obnovuje celá stránka.

Komunikace

Podobně zajímavá jako v historii tak zůstává jedině komunikace s lidmi, řešení jejich požadavků, změn, dotazů a dalších věcí.

I když i tady si přiznejme, že videokonference, on-line konference, sdílené dokumenty a další vymoženosti hodně pomáhají. Že už není potřeba se potkávat tolik osobně, dělat telefonáty 1:1 a další věci.

Na druhou stranu nás možná ta snadnost komunikace trochu ničí, protože místo aby se lidé zamysleli a až poté poslali své požadavky/potřeby/návrhy, tak ze sebe chrlí slova a moc nemyslí.

Kdysi bylo to IT zkrátka výrazně složitější než dnes, ostatně i myši měly koule.

Mice had balls

Leave a Reply