Kdyby Ježíšek používal Salesforce

Už od pár lidí jsem slyšel, že Salesforce nepotřebují, protože CRM už mají pořešené nebo ho neřeší. Ale tím jak nám ta platforma bobtnatí, tak Salesforce už není jenom CRM ale mnohem víc. Asi i proto před rokem vydal Salesforce skvělý článek, jak by to vypadalo, kdyby Santa Claus používal tuhle ohromnou platformu. A letos ho doplnili o nové věci.

U nás Santu moc nemusíme, ale články stojí stejně za pročtení, protože ukazují, co vše vlastně Salesforce umí. A i když mám pocit, jak se udržuji v oboru, tak jsem tam objevil věci, o kterých jsem nevěděl.

  • Salesforcáci rádi začínají ty svoje prezentace Marketing Cloudem, protože někde se přeci ti zákazníci vzít musí. I Ježíšek tedy může celý rok masírovat prcky tím, co by mohli chtít a podle toho, jak reagují na jeho emaily, reklamy, prohlížejí stránky, tak bude přesně vědět, které věci je zaujaly a chtějí je;
  • Sales Cloud na sledování dopisů od dětí, sledování dárků z předchozích let, spolupráci nad tím, kdo dárek dodá. To je asi naprosto jasné. Samozřejmě integrace s jeho historickým ERP, kde se sledují objednávky dodavatelům či výroba. Kdo nemá kus něčeho starého v organizaci?
  • Field Service na sledování dodávek a optimalizaci tras jednotlivých … kurnik jak to ten Ježíšek vlastně dodává?
  • Service Cloud na řešení problémů, odpovídání dotazů na sociálních sítích a další a další.
  • Analytics Cloud na analýzu všech údajů, dodávek, predikci toho o co bude zájem, ….
  • DMP na sledování lidí na jeho webech (to už bylo v Marketing Cloudu), ale tady včetně profilování a obohacování dat o data třetích stran. Velký bratr se dívá;
  • Commerce Cloud, aby už se nemusely psát ty dopisy, ale mohli si to házet do košíku rovnou sami;
  • MyTrailhead se všemi návody, recepty na vánoční cukroví a mnoho dalšího;
  • myIoT, které v dnešní moderní provázané době umí sledovat dodané dárky a jak jsou používané, takže příští rok už nepřinese stejnou hloupost, která skončí ve skříni, nebo naopak včas donese novou verzi oblíbeného dárku.

V těch článcích je toho víc a samozřejmě mnohem lépe popsáno. Ale i z tohoto stručného výcucu je vidět, že Salesforce není už jenom CRM, ale je to jenom jedna z mnoha jeho částí. Tak to proleťte očima a začněte přemýšlet, k čemu dalšímu (nebo jinému), byste mohli SF použít vy.

Zajímá mě tvůj názor