Salesforce v Česku s CGI

CGI logo

CGI mám v hlavě jako firmu, která sídlí skoro někde za Prahou (omlouvám se všem na Stodůlkách a dále), firmu o které jsem slyšel v souvislosti s velkou implementací Salesforce v ČSOB, ale jinak o nich moc neslyším. A proto jsem si pozval Tomáše Kolína, skvělého SF architekta a dnes ředitele divize, a Honzu Bihellera, který to má pod palcem ještě z větší výšky.

Zápisky

  • firma rodinného typu s 90 000 lidí rozprostřená přes desítky krajin a byla založena v sedmdesátých letech, lidem neříká zaměstnanci ale členové;
  • lidé s nimi zůstávají dlouho, 80 % z nich je akcionáři, v podstatě nemá kontraktory;
  • nemají obchodníky, obchoduje přímo ředitel který bude projekt dodávat;
  • zákazníky nenechává na holičkách, když něco nejde jak mělo jít;
  • technologicky agnostická firma, navíc ještě s vlastními produkty;
  • Salesforce, SAP, Microsoft, ServiceNow, AWS – často staví různé divize „do ringu“ a vybírají tu nejlepší případně jejich kombinaci;
  • obecný background se u architekta hodí;
  • první partner v CEE, který implementoval Manufacturing Cloud;
  • přestože za sebou mají opravdu malé projekty, větší přidanou hodnotu asi mají v těch větších/velkých;
  • hodně staví na core cloudech, momentálně dávají dohromady Marketing Cloud tým;
  • umí pracovat s klientem, který ještě vlastně netuší co chce, až po toho, který už chce jenom realizaci – pokud by si je člověk měl vybrat pro jednu oblast tak je to implementace (říká Tomáš), v přípravné fázi jsou super, protože mají experty a zkušenosti ze spousty vertikál, takže se baví jazykem zákazníka a rozumí mu (říká Honza);
  • analytik by měl vědět co je možné a pokud může naklikat tak to udělat, vývojář by měl vědět co jde naklikat, aby zbytečně nevyvíjel;
  • sedí v Praze, Brně, Ostravě a na Slovensku, naučili se komunikovat virtuálně, sociální věci jsou pořád téma a je super se v nějaké podobě vrátit do kanceláří, byť to není ve stejném rozsahu jako před Covidem;
  • (ne)pravidelně organizují bootcampy, které hezky fungují. V jejich pojetí pečlivě vybírají koho přijmou, od začátku jsou členové, první tři měsíce absolvují intenzivní trénink, aby byli následně připravení na reálný projekt, který by měl přijít ideálně co nejrychleji, protože tam se lidé učí nejlépe;
  • organizují interní study group na konkrétní certifikace, které si chce více lidí udělat najednou;
  • věci do šuplíku, které se dají rychle použít a mají ambici být na AppExchange – integrace na esigner;
  • CSR – globálně snižování emisí, ale lokální projekty se asi počítají víc – implementovali SF v několika nadacích, sází stromy, spolupracují s Loono nebo Člověku v tísni, pomáhají v Thomayerově nemocnici.
Listen on Apple Podcasts Listen on Spotify

Leave a Reply