O Salesforce s Alešem Jeníkem

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce (ti to prý mají zakázané). Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Dalším v řadě je Aleš Jeník, který se nejdříve zviditelnil implementacemi Salesforce v neziskovém sektoru, spoluzaložil firmu Clouderia – partner Salesforce – a v dnešní době se účastní implementací opravdu velkých projektů.

Jak ses k Salesforce dostal a jaká je tvoje role, chceš se někam profilovat?

Původně jsem se věnoval consultingu v oblasti CRM a pak také implementacím řešení Siebel CRM. K Salesforce.com jsem se dostal díky mému působení v Roku jinak od Nadace VODAFONE, kdy jsem pomáhal v Nadaci VIA realizovat portál www.darujme.cz.

Přitom jsem zjistil, jakými problémy trpí neziskové organizace a hledal řešení pro jejich CRM. Salesforce.com se ukázalo jako nejlepší, ale to už bylo před více než šesti lety. Postupně se ukázalo, že Salesforce.com není jen aplikace pro neziskovky a malé firmy, nakonec jsem se dostal i větším komerčním implementacím, kde bych se rád rozvíjel a získal více zkušeností, jak z technické, tak business stránky.

Jak se vzděláváš, které zdroje doporučíš?

Samozřejmě Trailhead a samozřejmě mohu jen doporučit zapojit se do programu CRM pro neziskovky a vyzkoušet si v reálu malou implementaci, včetně diskuze se zákazníkem

Jak se díváš na certifikační zkoušky, máš pocit, že je důležité je absolvovat nebo žádný test praxi nenahradí?

Určitě je to dobrá pomůcka proto, aby člověk získal zpětnou vazbu, jak dalece „umí salesforce“. Stejně tak se člověk díky přípravě na certifikace najde čas na funkcionality, ke kterým by se běžně nedostal

Myslíš, že jsou v Salesforce jasně oddělené role administrátor, vývojář, konzultant nebo se to hodně prolíná (či může prolínat)?

Já osobně bych viděl dvě hlavní rozdělení konzultant a vývojář – vývojář umí kódovat, což konzultant nutně umět nemusí, ale je to samozřejmě výhoda. Naopak vývojář nemusí tolik znát business a mít schopnosti jednat se zadavateli.

Používáš v Salesforce aplikace třetích stran? Která je ta nejoblíbenější?

Určitě mohu doporučit Adobe Sign pro podepisování dokumentů a potom CTI 🙂

Jedna funkce, kterou máš v Salesforce nejraději?

Na Salesforce je nejlepší možnost konfigurace – objekty, pole, workflow, to všechno je skvělé a i nevývojářům umožňuje vytvářet aplikace.

Kdyby sis mohl přát jednu věc, kterou by Salesforce mohl od zítra nově dělat, co by to bylo?

Co nejrychleji dokončit Lightning Experience, aby byl plnohodnotnou náhradou Salesforce Classic.

Jak držíš krok s rychlým rozvojem funkcionality Salesforce, zavádíš u zákazníků nové funkce tak jak přicházejí nebo je nové funkcionality nezajímají?

Málokdy zákazník využije všechny funkce, které má k dispozici ve své licenci, takže není moc důležité, jestli je funkce nová z pohledu Salesforce, ale z pohledu zákazníka. Samozřejmě jsou zajímavé nové větší celky – třeba CPQ nebo Omnichannel.

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

Každopádně „ten Salesforce“.

Leave a Reply