Jak najít tu nejlepší letenku?

Letadýlko Hledání letenek není žádná legrace, zvláště pokud si s tím chcete pohrát a vymyslet tu nejlepší variantu. Sám jsem si tím nyní při plánování Peru prošel v maximální míře.

Nabízí se samozřejmě využít služeb agentur, kterým nadiktujete co chcete, počkáte co se vrátí, párkrát to takto otočíte a doufáte, že je to opravdu to nejlepší.

Co jsem tak koukal po internetu, hodně kladné hodnocení má Olda Thér, na kterého snad všichni pějí jenom chválu. Najde letenky, poradí s plánem cesty a vlastní nákup letenky provedete na základě jeho rezervace v nějaké velké agentuře, abyste se nemuseli bát, že snad krachne a nic nedostanete. Funguje to super, reakce jsou rychlé, ale mě to prostě neuspokojilo, raději se sám přesvědčím, že nic lepšího není.

No a tady začíná ta pravá legrace. V Česku jsou asi nejznámější servery LetuškaKrálovna, jejichž uživatelská úroveň a možnosti vyhledávání mě přišly hodně slabé. Letuška to sice zrovna v době hledání o kousek zlepšila, ale pořád nic moc.

Logo ITA Software Nejvíc mě uchvátil Matrix od společnosti ITA Software. Zadáte odkud, kam a kdy a on vám ukáže kalendář, kde jsou označené nejlevnější letenky každého dne. Je to neuvěřitelně zajímavé, ceny letenek kolísají každý den a hledat to den po dni na dříve uvedených serverech by byla asi smrt.

Hledání nejlevnějších dnů na let

Když najdete ideální den tak hledání pokračuje, můžete si omezit lety, abyste nepřiletěli moc pozdě, neměli moc přestupů nebo aby nebyly dlouhé, případně omezit letecké společnosti. A celé si to můžete nechat zobrazit pomocí žížalek, takže je hned vidět, jak ty lety vypadají. Ikony vás navíc upozorní na klíčové věci, jako je dlouhý přestup nebo naopak málo času na přestup a hrozí, že na letišti případně zůstanete dost dlouho.

Hledání nejlepšího letu daný den

Logo Hipmunk Hipmunk je novinka, která očekává zadání odkud, kam a kdy a pak hledá. Nalezené zobrazí formou žížalek a umožňuje lety seřadit podle jejich náročnosti na váš organismus – brzké vstávání, dlouhý přestup a další kritéria jsou brána v potaz. Výhodou je možnost otevřít více záložek s různými variantami a porovnávat, to se může hodit. Nevýhodou Hipmunku i Matrixu je fakt, že letenky se následně musí koupit jinde. Hipmunk vás odkáže přímo na konkrétního partnera, ale překvapivě nalezené ceny nemusí platit – což je trochu hloupé.

Logo Kayak Kayak hledá a hlavně porovnává různé prodejce. Takže já osobně nejdřív nalezl ideální let na Matrixu a potom na Kayaku toho nejlepšího (nejlevnějšího) prodejce. Nicméně pokud odmyslíme kalendář pro hledání nejlevnějších termínů tak i Kayak má hledání podle spousty kritérií a dá se použít už od začátku.

Logo Expedia Expedia (a vlastně i Kayak) vyhledávají nejenom lety, ale i hotely, auta a další hlouposti. Expedia má v každém případě super ceny, vlastní vyhledávání je na úrovni těch našich českých serverů. Navíc ale umožňuje evidovat vaše objednávky a další věci a tak hezky přímo u nich máte evidenci kdy a kam vyrazit.

Logo Dohop Jestli má Dohop nějakou dohodu v Česku s Pelikánem netuším, ale skoro to tak vypadá. Rozhraní je příjemně minimalistické a po chvilce tahání i člověk zjistí jak omezit lety podle času. Trochu mi chyběla možnost platby kartou, což z hlediska obchodníka chápu (je to pro něj drahé), pro mě je to ale hodně příjemné 🙂

Logo BravoflyBravofly má to uživatelské rozhraní takové přeplácané. Mají pokus o kalendář s ukázkou levných cen, ale neukáží je pro všechny dny, ale pro nějaké náhodně vybrané a na další si musíte klikat. Filtrovat podle času příletu se mi nepodařilo (a současně jsem si uvědomil, že je pro mě dost důležité, přiletět někam do neznáma o půlnoci mě moc neláká). A ty ceny také nebyly nic extra.

Logo Airfare Airfare je český server a podle toho to tak trochu vypadá. Filtrování nalezených letů nic moc, raději vám celou obrazovku zaplní spoustou informací, které by šly zobrazit pravděpodobně výrazně lépe. A co mě úplně dorazilo byl způsob placení, kde sice můžete zvolit kartou i zadat její číslo, ale prý nejde o elektronickou platbu, ale musíte dorazit do jejich kanceláře. No, tak to asi nechci.

Logo Skyscanner Poslední v seznamu – Skyscanner. No, vyhledávat podle něčeho rozumného to zase neumí, stránky jsou obklopeny reklamou a k nákupu letenek dochází opět u třetí strany. Což znamená – překvapení, že nalezená letenka není k dispozici a musíte hledat jinou.

Tak fajn, letenky nalezeny, zakoupeny a já mám jasno pro příště – pomocí Matrixu najít nejlepší dny a ideálně lety, pomocí Kayak potom zda to někde není ještě levněji, protože výška provize zprostředkovatele se překvapivě dost liší.

Další tipy na hledání levných letenek (a nejen to) najdete ve skvělé knize Travel Bible.

A jak hledáte vy?

3 komentáře

Zajímá mě tvůj názor