Do desíti – S Ondřejem Fuxou

Ondřej Fuxa Ondřej Fuxa je jedním z těch talentů, kteří nám podle Honzy Loudy rostou na VŠE. Vývoji nad Lotus Notes se věnoval většinu svého pobytu na této škole a pár let po škole už se vyšvihl na vedoucí pozici ve firmě Your System, kde má na starosti jak vývojáře tak administrátory. K tomu se počítají zkušenosti se školením a je tu člověk, který ten systém zná ze všech stránek a pohledů. A jaký je ten jeho pohled?

Jaké problémy chtějí zákazníci řešit nejčastěji, co trápí skoro každého?

Bezpečnost dat, automatizace procesů ve firmě, integrace aktuálních aplikací do portálových řešení

A co by je naopak trápit mělo a takřka nikdo to sám o sobě nechce?

Integrace s externími aplikacemi (jednota dat) – občas radši nechají něco dělat duplicitně než si objednat a „zaplatit“ 🙂 komplexní integraci.

Řešení na které jste nejvíce hrdí, co to je? A je to spíš nějaká drobnost nebo masivní systém?

Jsou to spíše výseky – někde se mi líbí web rozhraní, jinde LN rozhraní. Spíše jsou to drobnosti, na které jsem hrdý. Co se týká celých aplikací, tak z těch posledních to byla asi před rokem aplikace na sledování marketingových aktivit. Neměla web interface, ale pod LN se mi líbí 🙂

Vlastnost, která se ti na produktech Lotusu líbí nejvíc?

Snadné propojení mezi jednotlivými aplikacemi.

A naopak, kterou věc bys zrušil, kdybys měl tu možnost?

Support IBM :))) občas mě jejich odpovědi dost pobaví…

Řeší zákazníci spíš izolované oblasti nebo věci, které děláte, musí spolupracovat s dalšími systémy? Jaké jsou ty nejčastější systémy, se kterými je spojujete?

Je to tak půl na půl. Většinou se synchronizuje nějaký personální systém s adresářem v LDN, či nějaký ERP (objednávky, faktury,…). Nejčastěji jsem integroval se SAPem anebo MS SQL 2000.

Co se zákazníkům na Lotus produktech líbí nejvíc? Na co mají naopak největší problém si zvyknout?

Nejvíce se jim líbí integrovanost jednotlivých aplikací, snadný rozvoj a jeden klient pro přístup. Největší problém je obecně poštovní klient.

Osmičky – na trhu jsou už relativně dlouho, verze 8.0.1 vyšla v podstatě nyní. Přecházejí už zákazníci nebo s tím nespěchají? Mají uživatelé problém si zvyknout na nové prostředí nebo jsou nadšeni?

Zákazníci s tím nespěchají, u větších společností se přechod na novou verzi velmi rozvažuje. Na novém klientovi lidi nejvíce láká nový poštovní klient.

Web, plný klient nebo mobilní zařízení – co nyní letí? A pro co se ti lépe vyvíjí?

Nyní letí asi nejvíce webové rozhraní a jeho integrace do různých portálů. Já osobně ho mám i nejradši, jelikož pod LN klientem je člověk často limitován a omezován a to nejvíce v oblasti UI. Na webu je mnohem více prostoru v této oblasti. Pro mobilní zařízení jsem nikdy nic nepsal, tak nedokážu posoudit.

Vývojařina – co si myslíš o větě, že vývojář, který umí administraci, je lepší vývojář a administrátor, který umí vyvíjet, je lepší administrátor?

Tato věta je určitě pravdivá, jelikož v oboru LN člověk, když vyvíjí, tak potřebuje mít alespoň určité základy administrace. A na druhou stranu administrátor, který je schopný si napsat jednoduchého agenta např. na úpravu person dokumentů v hlavní adresní knize je na tom lépe než administrátor, který je v tomto směru odkázán na pomoc jiných.


Jaké otázky byste položili vy? A koho byste se chtěli zeptat?

Upozornění pro personální agentury a personalisty: cílem rozhovorů není zviditelnit lidi pro jejich přetažení do jiné firmy, prosím respektujte tento fakt.

1 komentář

Leave a Reply