Placla z pohledu inzerenta

Na Placla jsem byl registrovaný jako blogger už před časem a bral jsem to jako příjemný zdroj témat, o kterých se dá psát. A ještě pak za ty články dostat zaplaceno. Taková win-win situace.

Teď došla situace k tomu, že jsem se tam zaregistroval jako inzerent a zkusil jsem si to z té druhé strany.

Slušná zkušenost, která je na internetu už dost popsánanejrůznějšími závěry. Pozitivní, negativní, neurčité. Je to dost i o tom, co od toho požadujete.

Co chcete?

Tohle je asi klíčová otázka, kterou si musíte položit a odpovědět si na ni.

Očekávání inzerenta od článku na Placla

A je podle mého úplně jedno, co očekáváte, protože ve většině případů získáte jediné. Odkaz z článku na svoje stránky, který by vám snad mohl pomoci s lepší pozicí ve vyhledávačích. Že by přes něj někdo reálně přišel, to je podle mého z říše snů.

Návštěvnost z článků napsaných na Placla

Odkaz je fajn

Super, došli jste k tomu, že odkaz je fajn, takže do Placla jdete. Zaregistrujete se, nabijete peníze, napíšete první poptávku. Žádná velká věda, celé je to i dost rychlé. To děsivé následuje potom, protože vám začnou chodit poptávky, které budete třídit a třídit a třídit.

U první poptávky je super, že získáte spoustu tipů na weby, o kterých jste v životě neslyšeli. Sice vám vůbec hlava nebere, jakou mají vazbu na java programátory, o kterých chcete článek napsat, ale to je vlastně jedno. Odkaz je odkaz, pokud se navíc web chlubí slušným hodnocením Seznamu/Google a dalšími, tak by to mohlo být plus. Pokud to tedy zrovna nějak nezašvindlovali, což se prý stává.

Takže článek vhodný pro java programátory můžete mít klidně zveřejněný na webu o sexy spodním prádle; o všem co zajímá ženy ať je to oblečení, recepty, celebrity nebo bydlení; fantastický chlapský web o autech, cestování nebo hi-tech; a další a další. Marně hledáte souvislosti, těžce přemýšlíte, do jaké rubriky by ten článek hodili.

Peníze, peníze, peníze

Peníze až na prvním místě a tady to není jinak. Při zadávání poptávky si můžete určit, kolik jste ochotni za článek zaplatit. Což ale neznamená vůbec nic.

Nabídnete 400Kč za článek, bloggerovi se ukáže, že jste ochotni zaplatit minimálně 228Kč (zjevně slušná provize, o jejíž výši není nikde v podmínkách ani čárka). Kontruje s požadavkem na 500Kč a vám se hned ukazuje, že chce 877Kč. Wow. Někdy se dá nabídka přijmout za nižší cenu, než blogger požaduje, ale když to podstřelíte, tak máte zase smůlu. Zlaté turecké tržiště, tady máte jediný pokus.

A pak jsou ty extra služby, které má každý blogger jiné. Většina nabízí zveřejnění na sociálních sítích za pár set korun, přičemž je sleduje pár set až tisíc lidí a příspěvek odhadem uvidí tak desítka lidí. Nic moc.

Výrazně zábavnější je extra služba „Autorizace textu před publikováním“. Věc, kterou by mě vůbec nenapadlo zpoplatňovat, protože mi přijde samozřejmé. Stejně jako to, že zadavatel nebude článek pitvat, ale opravdu zpřipomínkuje zásadní věci, které mu rád upravím. Ostatně jako zadavatel máte vždy možnost zadat komentář k článku, na které ale zjevně všichni pečou. Takže nemusíte článek proplatit a míříte k arbitráži. Což mi nepřijde hezké ani z jedné strany.

Reakce na komentáře v Placla poté, co článek proplatíte

V každém případě minimálně některým autorům to zjevně vynáší, ten nejlepší si za rok 2014 prý přišel na 337 000Kč.

Odkaz je odkaz

Ale odkaz je odkaz, třeba budete spokojeni. Já uvidím, Placla efekt se prý dostavuje až od 20 – 30 článků, kdy to začíná fungovat a vidíte zázraky, a na to by mi snad ty nabité peníze měly vydržet.

Jedna věc se tomu ale musí přiznat – je to neskutečně méně práce než obesílat vlastníky jednotlivých ručně vytipovaných webů, prosit je o článek, dohadovat se s nimi o ceně a pak řešit, jak jim to zaplatit. I když tohle je asi cesta, kterou vyzkouším příště.

2 komentáře

  1. Když hledáte zpětné odkazy tak zkuste Linketica.com. když chcete traffic tak zkuste přes Linketicu nakoupit příspěvky na sociálních sítích nebo rovnou video na Youtube.

Leave a Reply