Do desíti – s Pavlou Marouskovou

Pavla Marousková Pavla Marousková z akciové společnosti Plynostav Pardubice holding s obratem CZK 400 mio/rok a výstavbou potrubních systémů jako hlavním předmětem činnosti je dalším z řady zákazníků v mém otázkovém řetězci. Dnes řídí finance, dříve se věnovala vývoji softwaru, respektive jeho testování a školení, před pěti lety se dostala k Lotus Notes jako uživatel a zadavatel vývoje některých modulů a od té doby s nimi – no však tu náladu z rozhovoru určitě vyčtete sami.

Největší starost většiny lidí pohybujících se kolem LN je jejich neustálé srovnávání s MS Outlook. Řeší toto vaši uživatelé (třeba noví zaměstnanci) nebo se s programem rychle smíří a jsou spokojení (či naopak neustále nespokojení)? Když přijmete nového člověka, který s Lotus Notes nikdy nepracoval, má problém se s nimi sžít nebo je to intuitivní a bezproblémové?

Ze zkušenosti mohu říci, že sžití je přímo úměrné individuálním schopnostem jedince, ale obecně lze konstatovat, že Ti, kteří vidí prostředí Lotus Notes poprvé jsou „mírně překvapeni“ designem :-). Většinou ale následuje velmi rychlá adaptace a nakonec pochvala směrem k Lotus Notes.

IBM se chlubí širokým portfoliem produktů, které její další produkty používáte nebo o nich uvažujete?

V současné době nepoužíváme žádné další produkty, ale uvažujeme o nasazení QuickruSametime.

Existuje ve vaší společnosti nějaká aplikace nad Lotus Notes, kterou používá v podstatě celá firma? Jaký je to typ aplikace a je to spíše drobnost nebo naopak složitá aplikace řešící vše potřebné?

Využíváme několik aplikací od firmy Kaiser Data: CRM, Objednávky, Autodoprava, Firemní nástěnka, Korespondence. Samozřejmě neplatí v případě každé aplikace, že je využitelná a potřebná pro každého jedince uvnitř společnosti, ale uplatní se vždy na určité úrovni v rámci organizace firmy.

Nakolik myslíte, že ve firmě využíváte možností Lotus Notes?

Je to velmi individuální, je to o „vybavenosti“ a potřebě každého jedince – uživatele :-), ale snažíme se využít veškeré možnosti, které nám nabízí Lotus Notes a aplikace nasazené od firmy Kaiser Data. Předpokládám, že naše požadavky k této firmě v souvislosti s Lotus Notes nejsou odčerpány :-).

Myslíte, že IBM dělá pro zdejší zákazníky dost? Co si myslíte, že by mohla dělat víc a co se vám naopak líbí že dělá už teď?

Subjektivně se domnívám, že o Lotus Notes stále není takové veřejné povědomí jako o ostatních konkurenčních produktech stejného charakteru. Zaslouží si býti více „viděn“!

Jedna věc, pro kterou stojí za to Lotus Notes používat?

Určitě to bude intuitivnost a nenáročnost Lotus Notes a v neposlední řadě způsob zabezpečení informací individuálního uživatele.

Jedna věc, kterou byste nejraději v Lotus Notes zrušila?

Několik verzí a několik uživatelských let a opravdu mi nepřichází na mysl závažný problém! 🙂

Jak na vás, jako uživatele, působí vývoj v Lotus Notes? Máte pocit rychlosti a jednoduchosti nebo spíš že pořád něco nejde či nefunguje?

S Lotus Notes pracuji od verze 5 po verzi 7 a posun dopředu vnímám významně, jak v oblasti grafiky, tak funkce. Za mě: Spokojenost. 🙂

Máte problém pracovat s mnoha různými aplikacemi (pošta, ekonomický systém, informační systém, dokumenty, …) a dává vám smysl vše provázat dohromady a umístit na jedno centrální místo, nebo máte pocit že je lepší mít na každou oblast speciální program?

Z mých předchozích odpovědí na Vaše otázky vyplývá, že preferujeme využitelnost více aplikací ve firmě. Za sebe a také své kolegy mohu potvrdit, že není problém pracovat v několika aplikacích současně a plynule přecházet mezi těmito aplikacemi podle individuálních potřeb. Upřednostňujeme provázanost aplikací  v rámci jednoho systému samostatně (ekonomický systém, komunikační systém, dokumenty…).

Dostihly vás novinky? Viděla jste už novou verzi 8 a pokud ano co na ní říkáte?

S novinkami jsem se seznámila na letošním Lotus Symposiu. (Všichni byli báječní, chutnalo mi a „chutnalo mi“! :-)) Verze 8 na mne působí graficky opravdu přívětivěji :-).


Jaké otázky byste položili vy? A koho byste se chtěli zeptat?

Upozornění pro personální agentury a personalisty: cílem rozhovorů není zviditelnit lidi pro jejich přetažení do jiné firmy, prosím respektujte tento fakt.

Upozornění pro business partnery: tento zákazník má business partnera a je s ním spokojen.

Leave a Reply