Týden 8

Týden 8 (11. – 15. 6.) začal příjemně – pondělí byl totiž státní svátek „Narozeniny Královny“, a tak bylo volno a my nemuseli do školy. Dost nás to potěšilo a k tomu navíc se docela vyčasilo, takže holky toho hned využily a vyrazily na Oxford Street obhlídnout jaké jsou tam restaurace a jestli třeba někoho nehledají. Moc úspěšné nebyly, protože restaurací je tam kupodivu docela málo a navíc většina z nich využila státního svátku a měla zavřeno. Každopádně se ale pěkně prošly a vyvětraly.

Úterý proběhlo bez zásadních událostí, ale zato středa nám to vynahradila. Byl to totiž náš poslední den na Barista kurzu, takže jsme už jako zkušení mazáci prodávali o přestávkách kafe ostatním třídám a v poledne jsme si zaslouženě pochutnali na pizzách koupených za náš výdělek z minulého týdne. Na závěr se konala soutěž o nejlepšího baristu, kdy jsme každý měli uvařit Espresso, Café Latté, Cappucino a Flat White. Bert byl porota a posuzovala se kvalita, vzhled a celkový postup přípravy. Maximum bodů za každou kávu byl 10, takže celkem 40. Člověk mohl dostat i trestné body, například za to, když polil hrneček zvenku nebo po sobě neočistil trysku na mléko. Soutěž celkově překvapila, neboť nejlépe se nakonec umístili lidé, kterým se v průběhu kurzu moc nedařilo. První místo bylo jasné a na druhém skončili čtyři lidé, takže se konala vyřazovací znalostní soutěž. Cenami za vítězství byly CD a DVD. My jsme nic nevyhráli :-((

Jana čeká kolik bodů dostane

Odpoledne si šel Martin popovídat s Kim (ředitelka školy) a Simonem (koordinátor studia). Připomínek měl napsaný celý seznam, ale moc platné mu to nebylo. Odpovědi, pokud vůbec nějaké byly, tak byly neurčité, docela vyhýbavé a někdy opravdu překvapující. Tady je jedna za všechny – proč je v reklamních materiálech uvedeno, že některé počítače ve škole mají videokamery a studenti mají možnost se spojit s rodinami, když to tak není? Videokamery jsou v učebně pro Business English a jsou určeny jen pro studijní účely, ne pro soukromé, a to že se o nich píše v reklamních materiálech je MARKETING. Navíc škola není žádná internetová kavárna. Tak tato odpověď od nás dostala plný počet bodů. Pro nás to totiž znamená, že nám řekli, že jsou hrozně dobří a dělají dobrý marketing a my jsme hrozně blbí, protože jsme jim na to skočili. Docela hodnotná informace od dvou nejvýše postavených lidí ve škole, co říkáte? Takže jsme tedy byli pěkně otrávení a naštvaní a kdo ví co ještě. Výsledkem bylo to, že Martin dopsal email pro agenturu AustraliaExpert, co nám zprostředkovávala pobyt v Sydney a pravda je, že moc lichotivé to nebylo.

Zbytek týdne byl celý nějaký zakaboněný, a to nejen co se naší nálady týkalo, ale i z pohledu počasí, které se kabonilo už druhý týden a vypadalo to, že s tím hned tak nepřestane. Martin se šel v pátek odreagovat na přednášku IBM a holky si šly spravit náladu na oběd spolu se Zuzkou.

Leave a Reply