Ptejte se – jak to dopadlo?

Před pár dny bylo možné na serveru zive.cz pokládat otázky o Lotus software Renému Zahradníkovi a Tomáši Vávrovi.

Otázek bylo relativně pár, žádné velké zákeřnosti (ty se diskutují spíš na světNotes.cz), nicméně některé otázky mě zaujaly.

Zaujala mě velká poptávka po „starých“ produktech Lotusu – Organizéru, Approach, Smartsuite. Což je pro mě překvapení, něco takového jsem to nečekal.

Další spousta dotazů – jak je to s podporou Linuxů, případně přístup pomocí mobilních zařízení. A samozřejmě podpora Windows Vista.

Pár nemastných a neslaných otázek o přednostech proti konkurenci (Outlook). Mimochodem ono snad ani nikde neexistuje nějaké porovnání, co umí Outlook (Thunderbird, …) proti LN navíc a naopak. Možná škoda, možná to nikdo nechce.

Hodně otázek na videokonference a spojení Sametime s okolním světem – ICQ, Jabber, MSN. Že by bylo na čase se věnovat i tomuto produktu?

Zajímavý dotaz – „bude možné nějak snadno si v LN8 za pomoci integrovaného textového procesoru vytvářet šablony, do kterých se budou následně načít údaje z databází?“ Odpověď zní ano, ale osobně si myslím, že to je spíš ne. Respektive kdyby ty interní editory opravdu umožňovaly takovouto funkcionalitu, tak by to byla naprostá bomba!

Jedna vysloveně špatná odpověď na dotaz „existuje možnost u produktu Lotus Notes, aby se aplikace (klient, ne WWW rozhraní) ověřovala vůči Active Directory přímo protokolem LDAP bez nutnosti vytvořeného souboru ID?“. Odpověď zněla ano, což bohužel není pravda. Ale snad už ve verzi 8.0.1 by něco takového mohlo být – hurá!! (nebo že by to až tak skvělé nebylo?)

Ale přeci jenom – jeden vysloveně kritický příspěvek se našel a stěžuje si na nedostatečnou podporu ze strany IBM v Čechách. Což je asi relativně pravda, IBM tady má v podstatě jenom prodej a presale technical specialisty, ale někoho, kdo by podporoval a řešil problémy u existujících zákazníků tady moc není. Zas na druhou stranu a čísle technické podpory kam mohou zákazníci s platnou maintenance telefonovat se moc neví a to, že každý zákazník může mít na IBM kupu dotazů, které mu musí pomoci dost rychle řešit také ne. A tak zákazníci spoléhají na business partnery, kteří (bohužel) tyto kanály v podstatě používat nemohou (respektive mohou – pod identitou klienta). To je na tom možná to doopravdy smutné, že zákazníci jsou schopni (pokud o tom vědí) dostat lepší podporu než partneři.

Co na závěr? Snad jenom zamyšlení, zda IBM dokáže využít nejen internetové kanály k většímu zviditelnění (nejen) Lotus produktů. A současně radost, že kluci dostali víc otázek než před časem Karel Florian a Martin Pavlis ohledně Exchange serveru 2007. Což může znamenat dvě věci – o MS produktech lidé už všechno vědí a nemusí se ptát (narozdíl od IBM produktů) nebo naopak – IBM produkty lidi zaujmou a chtějí se ptát a zkoušet. Teď jenom kde je pravda 🙂

1 komentář

  1. „Otázek bylo relativně pár, žádné velké zákeřnosti.“ Zákeřné (nevhodné) otázky byly vynechány, prostě je ani nezveřejnili, natož aby na ně odpovídali. Nic jiného se ani nedalo čekat.

Leave a Reply