Zápisky z povídání o Sametime

To jsme zase před časem měli sezení na IBM na téma Sametime (toho obyčejného), které bylo hrozně zajímavé, dokonce až tak, že jsem si zapomněl dělat poznámky. Začal jsem si je psát až na konci povídání – to už si člověk nic nepamatuje a to nejzajmavější mu určitě uniklo.

V každém případě si pamatuji, že jde napojit Sametime na obecný LDAP (v mém případě Active Directory) – popis je  v knowledge base a já jsem dost pravděpodobně jediný, komu to nejde. Do webu se normálně přihlásím, ale ten ST klient pořád hlásí, že mu jméno a heslo nesedí. Prý by mělo pomoci nastavit VP_LDAP_TRACE=1 v sekci Debug souboru sametime.ini, ale popravdě řečeno mi to k ničemu nebylo – když nevíte jak má ten soubor správně vypadat tak se blbě hledají chyby a rozdíly. Nicméně podobných ladicích parametrů prý existuje spousta, takže logovat můžete skoro všechno. Nakonec se ale přihlášení zadařilo, finta je v přidání položky ST_DB_LDAP_ALLOW_SEARCH_ON_DN jak popisuje Tomáš Hanus.

Další informace je, že STReflector, který funguje pro spojení dvou klientů pro audio komunikaci, nefunguje, pokud jsou oba klienti umístěni za NATem. Když prý si to člověk pořádně přečte, tak je to napsáno i v dokumentaci, ale člověk by to moc nečekal. Řešením tedy je doporučovat VPN spojení do firmy, pokud budete používat audio komunikaci. No proč ne.

Současně je audio komunikace pouze mezi dvěmi počítači, pokud chcete udělat konferenci tak musíte založit webovou konferenci a pak už to jde.

Nejvíc překvapen jsem byl z integrace s telefonními ústřednami. Jak to IBM všude prezentuje tak jsem měl pocit úžasného a obecného řešení a ono ejhle – hodně závisí na dodavateli ústředny, jaký plug-in (a za kolik) dodá. Třeba Cisco toho umí dost (a stojí to ještě jednou tolik co Sametime) a naopak Avaya toho moc neumí. Hezké a univerzální řešení je ovšem od společnosti is-phone a dokonce ani moc nestojí (tedy asi 70€).

Také prý není dobrá myšlenka nahrazovat pomocí Sametime telefonní ústřednu, přestože klienti, kteří se rozhodli nahradit Skype s tím počítají a těší se na to. Trochu přemýšlím co jsem tím myslel, když jsem si tu poznámku psal, ale na tom už nesejde, možná problémy při restartu serveru, kdy najednou přestanou fungovat telefony?

Shrnuto a podtrženo – posezení bylo fajn a dozvěděl jsem se spoustu novinek a zkušeností, které člověk normálně v dokumentaci moc nedohledá.

Leave a Reply