Zálohování Salesforce

Takový ten dotaz, nad kterým nejdřív kroutíte hlavou.

Jak mohu automaticky zálohovat Salesforce?

Proč by měl někdo takovou věc dělat? Vždyť redundanci mají pořešenou a pokud jim někde lehne server tak se nic neděje. Snad není zákazník takový paranoik jako Pavel Minář, který každý měsíc stahuje všechna svá data z Google Apps a zálohuje si je lokálně. Nebo je opravdu nutné se trápit s tím, že váš poskytovatel řešení zkrachuje a vy nestihnete stáhnout data, jako se to stalo třeba u Nirvanix?

A pak vám to dojde. Kurnik, no jasně, to dává smysl! A nejen u Salesforce, ale vlastně u každého cloudového řešení.

Proč zálohovat

Problémem totiž není výpadek poskytovatele nebo pocit potřeby mít všechna data doma. Problém jsou, jako ostatně většinou, uživatelé. Jejich omyly při mazání dat, opravě údajů a další detaily, na které se přijde až dodatečně. A na to dokonce existuje i studie od společnosti Aberdeen.

Nejčastější důvody ztráty dat v SaaS řešeních, zdroj Aberdeen

 

Mazání může pomoci koš, kde jsou smazané věci 15 dní než opravdu zmizí. Ale přepsaná data jsou přepsaná ihned a je velmi těžké je vrátit zpět.

Právě proto existují služby jako OwnBackup, Backupify, Spanning,  Cloudfinder a další.

Co nativní řešení

Salesforce samozřejmě obsahuje funkci pro stažení dat. Bohužel, může běžet pouze na týdenní bázi a následně je potřeba data ručně stáhnout. I když i tomu se dá odpomoci například pomocí utility Data Export od FuseIT (díky Bořkovi za tip), která se pomocí přihlašovacího jména, hesla a security tokenu dokáže připojit k SF a stáhnout vygenerované balíčky dat. A navíc jde pomocí Windows Tasku naplánovat na pravidelný běh třeba hned další den po exportu dat.

Není to tak dokonalé jako ta placená řešení, ale je to lepší než to dělat každý týden ručně.

Zálohujete?

Do které patříte skupiny? Do té, která už o nějaká data přišla, nebo té, která ještě o data nikdy nepřišla?

Zálohujete nebo doufáte, že to nikdy nebudete potřebovat, že vám uživatelé nic nesmažou ani nepřepíší a že poskytovatel také nebude mít nikdy problém?

5 komentáře

  1. Zálohuji a to pravidelně každý týden.. Už né jednou se mi stalo, že uživatel, nebo nějaký hromadyn mass update / delete smazal něco důležitého a jediné řešení byla záloha v csvčkách..:)

  2. Tak ID objektů sedí, takže v tom problém není.. je spíše problém to navazovat.. Je to práce na x hodin minimálně.. Např. kdy se mi to hodilo naposledy bylo, že jsem smazal(schválně) část Person accountů a u některých jsem si nevšiml(neměl jsem zapnutý Related list) vazeb na opportunitu s smazáním jsem samozřejmě o tuto vazbu přišel.. Takže jsem použil zálohu opportunit, kde jsem tu vazbu viděl(ID Accountu), to jsem si vyreportoval, porovna s IDs zálohy Person accountů a ty, které měly vazbu jsem obnovil ze zálohy(někdy jde i z koše, když toho nemažeš moc:)

  3. Souhlas, jen jsme se nepochopily.. Sedí IDs lookupů.. Samozřejmě ID nového např. accountu se vytvoří nové, ale jde v pohodě navázat na existující IDs napojených záznamů.

Leave a Reply