User group o reportingu

Další setkání uživatelů Salesforce za námi, tentokrát jsme měli téma reporting. Pět řečníků, pět různých pohledů na stejné téma.

Michaela z Moneta Money Bank povídala o tom, jak to funguje v bance. Jak si každý může vytvářet reporty, ale současně se lidé spíš ozývají a nechávají si je vytvářet podle svých potřeb. Že Salesforce tým pravidelně kontroluje jejich používání a maže nepoužívané, takže jich mají cca 100 (Michal Mravináč ze Salesforce tvrdí, že průměrný český zákazník má cca 12 reportů). Že Salesforce Shield přináší jemné limitace, které se ale dají vyřešit.

RomanaAdry ukázala, jak k reportům přistupuje neziskovka. Za mě super prezentace, protože když nahradí „Dárce“ slovem „Zákazník“ tak ty reporty dávají smysl i v normálním byznysu. Přihlašte se, kdo máte report zákazníků, kteří od vás vzali několik zakázek, ale teď už tam žádnou příležitost rozjednanou nemáte. Neziskovky si ty pravidelné dárce hlídají, firmy pravidelné zákazníky moc neřeší. Reporty jako způsob filtrování dárců pro jejich cílené oslovení – děláte nebo zvete na akce všechny zákazníky nebo jenom podle pocitu?

Michal ze Salesforce ukázal jak to používají oni. Moje největší překvapení bylo, kolik prostoru v dashboardech věnují lidem, kteří neplní plány. Současně ale prý oslavují úspěšné a pomáhají neúspěšným. Upozornil na to, že lidé se dost často honí za velkými zakázkami a úplně zapomínají na ty malé (případně opačně). Zmínil nutnost sledování sales funnelu, kde pravděpodobnost v kombinaci s objemem vám pomůže dosáhnout stanovených cílů.

Lukáš předvedl Einstein Analytics. Vyzdvihnul schopnost napojit na více zdrojů dat a možnost výrazně složitějších transformací vstupních dat než umožňují Custom Report Types v Salesforce. Příprava dat podle něj je cca 90 % práce v projektu, kterou ale odvede IT či BI konzultanti tak, aby si následně uživatelé mohli velmi snadno stavět grafy a rychle se jimi proklikat kam potřebují. Právě tahle rychlost dostat se k datům, která hledám, je za mě tím největším přínosem Analytics. Jasně, v reportech bych to asi byl schopen dostat také, ale pořád bych musel definovat a měnit další a další filtry a překlikávat se mezi několika různými reporty. Einstein Discovery jsme nepokryli vůbec, na to se koukněte na Trailhead, protože je to super boží. A na Analytics mají Trailmixy.

Martin nám bohužel ráno lehnul, takže jsem se pokusil jeho prezentaci odvyprávět a současně si k ní přidal pár vlastních slov. Zkrátka a prostě povolte uživatelům Lightning Report Builder (v nastavení v sekci Reports & Dashboards a následně vytvořit permission set a povolit oprávnění Report Builder (Lightning Experience)), protože je to o mnoho řádů hezčí a snáze použitelné než ten starý. Už tohle by mohl být impulz k přechodu na Lightning. Nezapomínejte na Cross Object Filter, je neskutečně mocný (byť limitovaný). A na AppExchange jsou hezké předpřipravené reporty, ze kterých můžete vycházet.

Já dodal informaci o tom, abyste se naučili používat formula pole, protože díky tomu můžete dosáhnout spousty dalších věcí. Nebáli se definovat vlastní typy reportů a využili v nich i Lookup pole. Zmínil jsem se o Power Of One a viděl přesně ty nechápavé pohledy, které jsem čekal – dokud nevyzkoušíte neuvěříte a dokud nebude řešit ten správný zapeklitý problém tak nemáte důvod to ani zkoušet, ale je to mocné. Zmínil jsem se o report snapshotech a historických trendech, které jsem v praxi u zákazníků zatím bohužel neviděl moc používat. A poradil pár pohledů na data, která mě napadají – zákazníci, kteří ale aktuálně nemají žádnou obchodní příležitost; sledování počtu posunutí dnů uzavření příležitostí; zákazníci co mají hodně poptávek ale málo objednávek; přiřazování zakázek ke kampaním a sledování jejich ROI.

Pokryli jsme toho spoustu, postrádali hrozně moc lidí, kteří se přihlásili a bohužel nedorazili (a pořád přemýšlím, jak to příště vyřešit, aby se mi předpoklady víc potkaly s realitou), došli k tomu, že 3 – 4 řečníci na jedno setkání je akorát a já začal přemýšlet, zda by si ta témata občas nezasloužila jít víc do hloubky, což se v tom počtu už dělá špatně. A těch pár, co dorazilo na večeři, tak si užilo velmi příjemnou večeři. Ano, tentokrát to bylo trochu dražší, než jsem čekal.

Na viděnou v dubnu na téma automatizace procesů. První řečníci se scházejí (máte zájem prezentovat?) a vypadá to slibně. A možná pokryjeme i kousek konference TrailheaDX.

Prezentace jsou dostupné, jenom Michaela se o ní bohužel nemohla podělit.

Zajímá mě tvůj názor