Trailhead Tracker – vzdělávejte své uživatele aktivně

Pokud se mě někdo zeptá, kde najít více informací o Salesforce a případně nějaké školící materiály, tak ho už dlouho odkazuji na Trailhead. Pravidelně aktualizovaný a rozšiřovaný obsah spojený s gamifikací (můžete se se mnou poměřit), kde se dozvíte o každém detailu v Salesforce. Jednoduché třídění modulů podle vaší role, úrovně případně podle oblasti, na kterou se chcete zaměřit.

Stejně je tam ale těch modulů hrozně moc a kdo se v tom má vyznat. Z toho důvodu vytvořil Manish kdysi seznam začátečnických modulů, které stojí za to projít.

To všechno je fajn, ale jak tím vzdělávat uživatele, kromě toho, že jim budete posílat odkazy a nebudete mít naprosto přehled, jak si vedou a oni se ani nebudou moci pořádně poměřovat mezi sebou.

Trailhead Tracker

A přesně to byl okamžik, kdy naštěstí Salesforce vyvinul Trailhead Tracker – aplikaci, ve které můžete vašim uživatelům naplánovat, které moduly mají absolvovat a vidíte, jak si vedou a své vzdělávací úkoly plní. Má jedinou podmínku – uživatelé musí plnit úkoly pod svým pracovním účtem (což pro normální uživatele bude asi standard, u mě je to ale jinak).

Dashboard, na kterém vidíte celkový pohled, jak to uživatelům jde, kolik badgí dělají každý týden a které jsou ty nejoblíbenější.

Přehled pro konkrétního uživatele, které badge má přidělené, které udělal, které ho čekají.

A konečně zadávání nových badgí, které mají uživatelé udělat, včetně termínu, do kdy je mají udělat.

Automatizace

Sledování uživatelů zajištěno, ale chtělo by to nějakou automatizaci. Ta – doufejme že pouze zatím – chybí. Michael napsal článek jak automatizovat notifikaci o dokončení, aby se uživatelé vzájemně hecovali kdo už co udělal. Pěkné, ale ještě lepší by bylo automatické přidělování badgí novým uživatelům, ideálně včetně respektování změny jejich pozice.

Jednoduchý základ uděláte pomocí process builderu. Při založení uživatele spusť proces, který vytvoří buď ihned nebo v potřebných odstupech jednotlivá přiřazení. Nejhorší na něm bude naklikat všechna přiřazení, ale pak máte hotovo a stačí vám sledovat, jaké nové badge se objevily a které z nich stojí za to přidělit uživatelům.

Složitější varianta by používala flow a objekt, ve kterém by se lépe definovalo, které badge kdy absolvovat, případně to celé specifikovala podle role/profilu uživatele.

Těch možností jak to vylepšit je spousta, ale celé to dává smysl až v okamžiku, kdy se rozhodnete tímto způsobem vzdělávat uživatele. Rozhodnete se? Nebo máte lepší cestu, jak jim ukazovat kouzlo Salesforce?

Leave a Reply