Jednu věc dělá Salesforce nádherně – vzdělávání komunity. Mají bezvadně zpracovanou nápovědu, úžasnou komunitu, ve které naleznete odpovědi na všechny vaše otázky a protože si uvědomují, že lidé neradi čtou, ale rádi si hrají, tak mají ještě Trailhead.
Pokud jste o Trailhead ještě nikdy neslyšeli, tak děláte velkou chybu. Salesforsáci tuhle věc zmiňují snad pokaždé, když se mluví o vzdělávání a i já ji velmi rád doporučuji klientům. Proč se ostatně psát s uživatelskou dokumentací, když tady si mohou vybrat o čem se chtějí dozvědět víc, Salesforce to udržuje aktuální a navíc dost často i velmi zábavné.
Nově udělali něco nazvaného Superbadge, což je v podstatě zadání problému velmi podobné zadání, které dostanete od klienta, a vy musíte splnit, co se po vás chce. Samantha Ready a Kieren Jameson k tomu natočily podcast, kde se dozvíte další informace.
Já jsem si jako první vybral Reports & Dashboards Specialist, která mi přišla nejzajímavější a po dni trápení jsem dosáhl cíle.
Jakkoliv v podcastu mluví o tom, jak se snažily, aby to zadání bylo jednoznačné, aby byla jenom jedna cesta jak dosáhnout cíle a další věci, tak některé body mi nebyly jasné nebo se o nich vůbec nemluvilo. Také to vypadá, že se nekontrolují úplně všechny podmínky zadání, takže já jsem nakonec ošidil třeba zobrazení tří sloupců v jednom z reportů v dashboardu.
Pro začátečníka to je podle mého super cesta jak se naučit víc, dostane konkrétní problém a nemusí si vymýšlet, co by asi tak chtěl/měl udělat, co po něm mohou lidé chtít. A navíc se naučí věci, které by normálně třeba řekl, že nejdou a smetl je ze stolu. Tady mu to neprojde 🙂
A teď vzhůru na ty další superbadge, ať se nenudím.