Setkání uživatelů na téma vývoje na míru

Červnové setkání pražské user Salesforce usergroup bylo na téma zákaznického vývoje aneb co máte navíc, co nejde jenom naklikat. Sehnat správné řečníky nebylo jednoduché, ale nakonec se povedlo a když se tak zpětně dívám na prezentace, tak si myslím, že předali hodně postřehů.

Popravdě, myslela jsem si že téma tohoto setkání mě nebude příliš zajímat, ale nakonec byly všechny prezentace super, a to i díky vhodně vybraným přednášejícím, kteří si uměli udělat srandu ze svých chyb. (Alena)

Pavel Řezníček povídal o věcech, které vyvinuli pro jednoho klienta. Integrace telefonie se moc často v praxi nevidí, zvláště u menších zákazníků, a přitom je super. Ať už se bavíme o pohodlnějším vytáčení hovorů tak hlavně profesionálnějším přijímání, kdy můžete zákazníka rovnou oslovit jménem, automaticky se tvoří záznamy o hovorech a třeba se i nahrávají. Díky tomu všemu se prý telefonáty zkrátí o 30 % a 99 % telefonátů je vyřízeno nebo se jim volá zpět.

Já jsem před lety testoval Kerio Operator a byl překvapen, jak snadno se to nasadí. Česká DaktelaIPEX mají také aplikace do Salesforce, na London’s Calling jsem viděl prezentace New Voice Mediaaircall a byl z nich unešen. Zvláště ta analýza hovorů (v angličtině) od New Voice Media mi přišla hodně skvělá.

Další věcí, kterou Pavel ukazoval, bylo plánování. Historicky zákazník prý používal propracované Excely, které pár dní vyplňovali všichni pracovníci, pak se to spojovalo, formátovalo a další věci s nimi dělaly, aby se po měsíci daly ty stovky Excelů dohromady a mohlo to jet nanovo. Formuláře vyvinuté v Salesforce na míru zákazníka, zpřístupněné přes Partner komunitu, integrace se SAPem, … když jsem to poslouchal tak jsem přemýšlel, kolik těch lidí teď nemá co dělat 🙂

Katka Vokřínková z Impact Hubu povídala o jejich celosvětové implementaci a co se při ní naučili. Jak moc je pro ně důležitý design a jak se to vývojářům úplně nepovedlo překlopit z toho, co grafici namalovali (a to víte, že vzhled komunity můžete relativně dost snadno kompletně změnit?) Přestože se to celé vyvíjelo na míru a z klasických komunit nepoužili vůbec nic. Jak vývojáři úplně ignorovali pomalé připojení a ty stránky trvají věky než se načtou. Že vyvíjet vlastní aplikaci pro mobily je fajn, ale možná úplně zbytečné, protože Salesforce přišel s mySalesforce, které vypadá jako přesně to, co chtějí. Že přizpůsobit se standardu a oželet trochu funkcionality občas asi dává smysl (mimochodem skvělý článek na toto téma, se kterým hodně souzním a zákazníci mě asi často nemají rádi, když jejich požadavky odmítám) – Summer ’18 to potvrdila novými funkcionalitami v Chatteru, které si oni musí také vyvinout, pokud je chtějí.

Petra Pečová mezi nás přišla poprvé a hned s prezentací. Jejich obchodní oddělení prošlo školením Winning Complex Sales a nechali si to zaimplementovat do Salesforce. Celý ten přístup na první pohled dává smysl, hodně to strukturuje práci obchodníka a – přestože se jim to asi nemusí líbit – je to donutí víc přemýšlet o jednotlivých příležitostech a zda má nebo nemá smysl se jim věnovat. Plus z toho padají grafy, na základě kterých se mohou zlepšovat v dalších jednáních. Tahle věc vypadala pěkně, zabalit ji a prodávat by mohlo dávat smysl.

Petry prezentace byla z mého pohledu asi nejzajímavější, protože částečně odkryla jejich sales proces a bolístky, které trápí i nás. Často se obchodník věnuje příliš malému obchodu, který sice uzavře, ale výsledkem je 5k Eur ročně, namísto 60k, které by mohl získat, kdyby stejný čas věnoval jiné, větší společnosti. (Alena)

Také jsme hráli Kahoot s novinkami letní verze, vymysleli jsme jméno pro konferenci, která bude příští rok, pokecali, dobře se najedli v hospodě a … a vůbec, přišlo mi to zase skvělé, díky všem za účast.

Další setkání nás čeká na začátku listopadu, stejně jako loni na téma Dreamforce. Letos jsem slyšel, že pojede z Česka spousta lidí, tak snad se mi podaří najít nějaké dobré řečníky, kteří dokážou 3000 přednášek shrnout do tří hodin způsobem, kdy se všechno dozvíme a současně se nám nezamotá hlava.

Prezentace spolu s prezentací Salesforce o novinkách v Summer ’18 jsou k dispozici.

Zajímá mě tvůj názor