Salesforce v Česku s PwC

PwC logo

PwC, další z velké čtyřky, která ale v dnešní době je – alespoň podle obratu – spíš technologická firma s pobočkami po celém světě. I díky své velikosti tak spíš se zákazníky řeší co dalšího pro ně může udělat než aby přemýšlela, u kterého dalšího zákazníka by svůj produkt implementovala.

Tentokrát se zpovídání ujal Aleš Černý a já spolu s Petrem Ložkem a Katkou Vokřínkovou jsme byli v roli hostů. A k tomu všemu jsme měli profesionální nahrávací tým, který to celé technicky zajistil – uvidíme, zda si toho všimneš i při poslechu. A teď už pojď poslouchat.

Momentka z natáčení podcastu s PwC

Zápisky

  • PwC už je dnes technologická firma, příjmy z konzultací přesáhly audit;
  • kombinace znalosti technologií a byznysu zákazníka je silná stránka;
  • implementace konkrétní technologie není otevírák dveří k zákazníkovi, tím otevřením dveří je pomoc s byznysem;
  • český tým není izolovaný, úzce spolupracuje s Polským týmem i s dalšími zeměmi v Evropě;
  • můžeš se naučit s pomocí Trailheadu Salesforce za 3 týdny? Je správné vyžadovat absolvování první certifikace první měsíc po nástupu? Možná ne, ale accidental adminů je v Salesforce spousta, současně je dost cest jak k tomu dostat – Czechitas školí ženy, s Pavlem jsme mluvili o jejich akademii pro nováčky (prý to byla intenzivní dvou týdenní nalévárna);
  • globální trh talentů – lokální lidé míří do světa, další lidé ze světa míří sem. A překvapivě spousta mladých lidí neumí anglicky, což je v dnešní době limituje;
  • firemní hodnoty se drží napříč zeměmi, stejně tak je možné využívat zázemí po celém světě;
  • partneři mají tlak na absolvování (Salesforce) certifikací, ale je důležité mít přesah i mimo technologii – Toastmasters, prezentační dovednosti, projektový management, znalostní komunity – to vše je k dispozici, včetně času na tyto aktivity;
  • růst týmu je na pořadu dne, ale stejně jsou vybíraví, firemní „úspěšnost“ je asi 3 % z obdržených CV;
  • projekty spíš velké než menší (měsíce až roky), všechny vertikály, typicky na západě. Orientují se více na klienty, kde řeší různé problémy a oblasti, než na produkty, které by nabízeli široké škále klientů;
  • číslo 1 v Evropě v počtu CTA a UX Designerů;
  • nezisk v Česku a nezisk v zahraničí bývá řádově jiná zkušenost. V Česku spíš pohled dozadu na sehnané finance, v zahraničí se rozjíždějí do dalších cloudů a nebojí se platit za technologie;
  • Einstein produkty začínají lákat, rozpoznávání obrázků může usnadnit spoustu práce, která na první pohled není vidět – spočítání poměru produktů v obchodě, porovnání fotky na občanském průkazu s podobou člověka, rozpoznání škody na autě a odhad způsobené škody nebo kontrola nahrávaných fotografií do bankovního systému.
Listen on Apple Podcasts Listen on Spotify

Leave a Reply