Salesforce v Česku s Michalem Mravináčem

A je to tady, došlo k tomu, co jsem nikdy neměl rád. Pustil jsem se do podcastů.

Vždycky mi přišly pomalé, čtení je rychlejší, ale současně jsem si loni uvědomil, že mi chybí pokec s lidmi a že proč ho pak nezpřístupnit i ostatním. Takže tady je první díl a doufám, že se mi jich letos povede udělat více.

Zápisky z povídání:

  • Michal má za sebou humanitní studia, takže vlastně typický Salesforce člověk, který úplně změnil kariéru;
  • vždycky se zabýval transformacemi, kouká na věci ze strategického pohledu a proto jenom necpe software, ale přemýšlí zda to bude dobrý fit. Díky tomu možná není Salesforce pro každého, ale zase ho pak lidé méně opouštějí;
  • málokdo tahá kreditku a rovnou kupuje, někdo si to upraví podle sebe a jiní kontaktují partnera;
  • evropská centrála v Dublinu, 9 lidí (před 3 roky byli 2) pro Česko a Slovensko (mluvící po našem), část z nich teď sedí v Česku, protože co v Irsku, kde je stejně zavřená kancelář;
  • EMEA je nejrychleji rostoucím regionem, úplně nejsilnější v CEE tím jak se roste z nižší základny;
  • v Salesforce (a Quipu) drží všechny znalosti, hodně používají Chatter (i na „schvalování“ věcí formou komentářů a na auditování dohod, protože v emailu to nikdo nedohledá);
  • neformální pravidla na co se používá který nástroj;
  • Quip na spolupráci s externími lidmi, na dokumenty ve kterých je potřeba mít živá data, jako depositář složitějších dokumentů (pravidla);
  • Salesforce Anywhere jako real time zdroj informací o změnách na klíčových projektech;
  • v Tableau vidí velký překryv aktivit, protože umožní správně vizualizovat data, datová kreativita tady chyběla. Prodávají primárně přes partnery, kteří ale nemají moc zájem řešit jiné oblasti, naproti tomu SF partneři jsou spíš business konzultanti a zase úplně nevidí do datových hrátek;
  • kdo správně nakládá s daty je vítěz, kdo nikoliv je na chvostě;
  • je Salesforce CRM nebo není? Customer 360 zní líp, ale vlastně je to CRM, akorát ho vidí ve větší šíři než jiné firmy v této oblasti;
  • produkt pro prodejce (Sales cloud) dělá cca 40 % obratu;
  • v Česko-Slovensku se nejvíc prodává Sales, Service a Experience (Community) Cloud. Platforma se používá také hodně pro zákaznický vývoj čehokoliv;
  • cca 400 zákazníků na lokálním trhu, z toho cca 150 z nezisku (číslo cca rok staré), naprostá většina SMB (cca do 200 zaměstnanců), přes 80 % zákazníků do 10 zaměstnanců (celosvětově jich je přes 30 %);
  • přestože mají cca 50 000 zaměstnanců tak se pořád částečně chovají jako startup a lidé mohou být hodně akční a brát iniciativu do vlastních rukou;
  • zajímavé implementace – Patrik Diamant (jedna licence, všechno automatizované) a naproti tomu D2G (řízení výroby, platforma v té době uměla 30 % toho co potřebovali a zbytek si dopsali);
  • starší implementace byly typicky hodně customizované, zvláště tam, kde si to dělali sami. Ale postupně se učíme a držíme se standardu;
  • partnerů máme na trhu dost, asi kolem dvaceti – ty aktivní, cca 7, a ty pasivní co mají dohodnuté projekty ze zahraničí a v Česku berou vlastně jenom pracovní sílu;
  • Salesforce je schopen pomoci s nalezením vhodného partnera, ví jaké mají reference, co znají a s kým by si mohli sednout;
  • čeští partneři se úspěšně profilují na Západě, takže nemusíme mít strach že by se báli konkurence ze Západu, kvalita je srovnatelná. Nicméně některé produkty tady třeba nikdo neimplementoval (Commerce Cloud);
  • Commerce Cloud je ideální pro zákazníka, který je na víc trzích (minimálně třech) a potřebuje je řídit v reálném čase z jednoho místa, zrychluje deployment a změny obchodní politiky. Pro zákazníky s jedním trhem asi není konkurence schopný.

Zaujalo? Tak ho hoď do své aplikace, ať nepřijdeš o další díl!

Listen on Apple Podcasts Listen on Spotify

Leave a Reply