Salesforce v Česku s Kindred

Kindred Logo

O Kindred jste pravděpodobně v souvislosti se Salesforce ještě neslyšeli, stejně jako o Publicis Groupe. Jenže oni tady jsou, záběr mají širší než samotný Salesforce, takže dokáží i doporučit vhodnou technologii. Dělají celosvětové implementace primárně marketingových nástrojů a nyní se ženou do Česka, protože byznys potenciál tady je a lidi máme šikovné.

Pro začátečníky může být zajímavé přejet rovnou na 54 minutu, kde Gabi začíná mluvit o tom, co je zajímavé když člověk zná, jak se změnila situace na trhu, po čem je poptávka.

Datovo-technologická firma, díky spojení s Publicis Groupe jsou schopni přitáhnout zajímavé globální projekty, na kterých si člověk u mnoha jiných partnerů nesáhne.

Zápisky

  • začínali vývojem mobilních aplikací, v době kdy byla ta první bublina, pak posun k obecnému vývoji, potom přišla data – machine learning, datové analýzy;
  • Publicis Groupe se rozhodl koupit Kindred Group – rodinu firem, kde se každá specializovala na něco jiného, v rámci prodeje zjednodušili strukturu na mediální a technologickou část;
  • v rámci skupiny viděli velký potenciál nadnárodní společnosti a současně cítili svoji výhodu v kombinaci znalostí technologií i schopnost dívat se a rozumět datům;
  • dělají marketingovou i byznysovou transformaci – dříve byl marketing hodně o kobercovém náletu a nastavení marketingového mixu v tradičních médiích, trochu komoditní přístup; nyní je to hodně o on-line, datech a technologiích a je nutné mít znalosti jak je využít a spojit;
  • 80+ lidí, kteří se nesoustředí jenom na jednu technologii, ale sledují trendy a budují portfolio technologií, které pak jsou schopni u zákazníka podporovat či aktivně nabízet – Salesforce, HubSpot, Tealium, Exponea, Veeva a další. Vždy to ale musí dávat smysl i z hlediska byznysu;
  • se Salesforce byli ve styku nejdřív nepřímo – zákazníci už to měli nasazeno a dělali jenom integrace – postupně do toho šli víc aktivně, je to enterprise řešení, které jim dávalo smysl, přestože či právě protože je tady na to méně lidí. Jejich přidaná hodnota v SF světě je, že znají nejenom SF ale jsou schopni vyvinout i externí aplikace a spojit to celé dohromady, mezitím s daty udělat i nějaké transformace. Současně jejich ambicí není vývoj vlastního produktu;
  • spojením s Publicisem se dostali do zahraničí, ale stejně chtějí mít klienty i v našem regionu, protože potenciál tady je stejně jako hezké talenty napříč střední a východní Evropou – Slovensko, Polsko, Ukrajina – takže přemýšlejí i o pobočce v Bratislavě;
  • velikost firmy hodně řídí co naimplementuje za řešení, Salesforce je typicky spíš pro ty enterprise společnosti, i vzhledem k tomu, že to není jenom CRM ale umožní vyřešit víc oblastí najednou. Na druhou stranu výzvou může být ta šíře nabízených technologií a vyznat se v nabídce, protože „Salesforce“ vlastně neříká vůbec nic;
  • technologická transformace je taky téma díky jejich rychlému rozvoji se neustále něco předělává, migruje, upgraduje – současně tohle musí být téma celé firmy i nejvyššího managementu, není to věc jenom IT nebo jenom marketingu (pokud se bavíme o marketingovém nástroji);
  • Pharma industry je hodně speciální z pohledu práva, co se kdy a kde může, jinak asi marketing je marketing;
  • v rámci implementace jeden z prvních kroků je datová analýza a strategie, aby vůbec zákazníci zjistili co mají či snadno mohou mít k dispozici;
  • Covid a práce z domova někomu vyhovuje více a jinému méně, na začátku to dokonce vypadalo, že firma šlape ještě lépe než předtím. Současně získali nové zákazníky a projekty, stávající zákazníci také neškrtali, ale naopak objednávali víc, rostli cca o 40 % za rok, což bylo náročné na vedení a organizaci práce, současně se na trhu objevili dobří lidé;
  • selský rozum je potřeba stejně jako chuť se učit;
  • programátoři musí mít zkušenosti s programováním byť klidně nekomerční, certifikace mohou pomoci a kandidáta odlišit;
  • zdrojů informací je spousta a jednoduše k dispozici, byť občas jsou placené i kdyby alespoň trochu;
  • škola vám ukáže různé směry a možnosti, ve kterých dává základ, ale vy musíte mít chuť se dále učit a investovat svůj volný čas;
  • Python je fajn pro datové analytiky díky dostupným knihovnám, které implementují ty základy, nepotřebuje k tomu člověk instalovat nic dalšího, snadno se naučí;
  • pro analytiky je zase důležitý JavaScript, alespoň high-level, aby byli schopni zkontrolovat i co je nasazené na webu a co se sleduje. V dnešní době už je to v podstatě full stack řešení pro vývoj celého systému;
  • vědět kdy klikat a kdy psát je taky důležité, je dobré vědět co kde existuje a čím je možné si zjednodušit a urychlit práci;
  • objektově orientované programování, návrhové vzory a další teoretické základy mi umožní brát jazyk jenom jako nástroj, pro implementaci toho co chci a snadno se seznámit s dalšími;
  • SaaS a PaaS snižují bariéru vstupu, není potřeba řešit hardware a vše ostatní, mohu rovnou začít pracovat na věci, kterou potřebuji vyřešit;
  • IT svět má použití i pro neIT lidi, typicky service desk a projektové vedení je hodně o komunikaci a organizačních schopnostech.
Listen on Apple Podcasts Listen on Spotify

Napsat komentář