Salesforce v Česku s adminy

Před časem jsem se bavil s CTA aspiranty, co z toho mají. Pak jsem školil základy Salesforce Czechitas a do toho se bavil s mnoha lidmi, kteří do toho ekosystému chtějí proniknout, a ta nejčastější otázka asi je – kde najít práci? Tak jsem si pozval 3 adminy ze tří různých firem, různých velikostí, oborů a s různými životními zkušenostmi, abychom se pobavili nejenom o tom, jak našli práci, ale co vlastně ta práce obnáší, protože pokud víte, co čekat, tak možná dokážete poladit váš aktuální životopis tak, aby to ukazoval ještě lépe.

Koho jsem si pozval:

  • Alča Neradová – studium ekonomie na ČZU, pak microfinance, v Memsource začala když jich bylo 10 (nyní 60 uživatelů) a měla spoustu dotazů proč je v Salesforce co tam je, až jí to CEO hodil na krk;
  • Jan Jašek, Zdravotní klaun, 10 uživatelů, Salesforce ho okouzlil a nadchl, ponořil se do něj, začal upravovat a postupně je to vlastně to jediné co nyní dělá;
  • Katarina Civanova, PwC, 400 uživatelů, na starosti podpora interních uživatelů, v předchozí práci měli CRM na míru, které si vzala pod sebe, když hledala další práci tak chtěla zase dělat něco kolem CRM.

Zápisky

  • Co dělá Admin?
    • tvoří reporty, dashboardy, příprava dat pro kampaně (což znamená znalost co je v systému) podle potřeb uživatelů;
    • vymýšlí co zlepšit podle toho co už ví;
    • zodpovídá dotazy uživatelů, musí velmi detailně znát byznys proces a pravidla firmy;
    • opravuje chyby na které přišli uživatelé;
    • sbírání inspirace na Trailheadu;
    • automatizuje a zefektivňuje byznys procesy;
    • dělá analýza dat, počítá odměny obchodníkům;
    • migruje na Lightning;
    • vymýšlí integrace s interními systémy;
    • dělá projektový management.
  • Těžkosti adminů
    • automatizovat věci jiných lidí je makačka, protože uživatelé neví že by to šlo a admin netuší, že by něco takového bylo potřeba;
    • flow je na hraně toho co mají pocit že se dokáží naučit;
    • jak získávat podněty od uživatelů (Elements.Cloud?);
    • technologický dluh.
  • Radosti adminů
    • malé drobnosti, které uživatele potěší – překvapivě to může být jednoduchý report, který ukáže data a dokáže nahradit pracně udržovaný Excel;
    • automatizace, která odebere práci i kdyby byla úplně super jednoduchá na implementaci;
    • deduplikace a vyčištění dat.
  • Vzdělávání
    • je řízeno vlastní interní potřebou, firma nic takového nevyžaduje;
    • user groupa se souhrny je super;
    • Trailhead – je tam toho spousta, tak se člověk může utopit a musí se zase najít a zúžit si záběr.

Chceš být taky admin? Tady vidíš, jak pestrý a přitom stejný je život adminů, takže až příště uvidíš ten inzerát, kde nutně potřebují 3+ roky zkušeností, znát vývoj, dělat tamto i ono, tak jim klidně napiš, jestli to opravdu potřebují, protože ty pod admin rolí spíše vnímáš body výše a k nim máš takové a takové zkušenosti ze své existující práce, která se třeba Salesforce nedotýkala vůbec. Neboj se, v nejhorším napíšou, že tě nechtějí.

Listen on Apple Podcasts Listen on Spotify

Leave a Reply