Salesforce v Česku – o CTA

O CTA aneb Certified Technical Architect, nejvyšší certifikaci, které je možné v Salesforce světě dosáhnout, jste možná už slyšeli. Pokud ne, tak jde o certifikaci, kde o svých znalostech přesvědčujete 3 reálné lidi, stojí 6000$ (plus DPH), má ji cca 400 lidí na celém světě a většina uchazečů neprojde.

Tentokrát jsem si pozval tři lidi, o kterých vím, že si na ní letos či příští rok chtějí sáhnout. Taky jste zvědaví, co jsem se dozvěděl?

Zpovídal jsem Martina Konu, který si říká, že je to kvazi státnice na VŠ, skvělý způsob jak se odlišit a něco si dokázat.

Dalším byl Martin Vyskočil, který to původně považoval také za nemožné, ale pak přišly jednotlivé certifikace a najednou to nebylo tak daleko, aby se to nedalo zkusit.

A poslední podle abecedy je Sváťa Sejkora, který se považuje za samouka a říkal si, že ji nikdy nebude mít. Dnes jsou pro něj certifikace jako „důkaz“, že člověk má přehled, příprava učí spoustu důležitých věcí a naučí člověka přemýšlet i jinak.

Co z nich vypadlo?

  • zakomponovat přípravu do každodenního života je makačka, né všechno jde vyčíst z dokumentace, spoustu věcí člověk zjistí až v reálném životě;
  • i v reálném životě je prezentace a softskill hodně důležité, tím víc čím výš člověk prezentuje;
  • softskill naopak hodnotu zkoušky zvyšují, protože to nejde najít snadno na internetu;
  • naučit se suverenitu, nezapomenout na nějakou oblast bude výzva;
  • je to stavění na dalších zkušenostech, o tom jak rychle se člověk dokáže zlepšit, dlouhé zkušenosti nejsou automaticky kvalifikace, několik velkých projektů ideálně jejich vedení pomůže, od toho rok tvrdé a strukturované přípravy může stačit, mocků ideálně alespoň 30;
  • je to marketingová značka pro firmu, ale současně do nějakých projektů je to nutná vstupní podmínka minimálně na dohled nad projektem/návrhem, kde se dají napáchat největší chyby;
  • učení nikdy nekončí, musí pokračovat možná i intenzivněji;
  • architekt nemusí být úplně hands-on, ale čas od času by na to měl kouknout, zkontrolovat;
  • flowrepublic dá koncept, studijní skupinu se kterou se potkávají každý den, ale samo to nestačí, člověk do toho musí dát vlastní sádlo
    důležité pro kredibilitu firmy, minimálně ten první, ti další už tolik asi nezmění, mělo by to mít dopad do kvality projektů a jejich úspěchu;
  • není to certifikace jako každá jiná, přístup a příprava je úplně jiný a bude vyžadovat výrazně víc elánu a času než možná čeká; dosáhnout na to může každý, když mákne;
  • cesta je cíl, je potřeba se v tom najít a užít si to, skvělé pro znalosti, networking, nové přátele

Další zdroje, které jsme byť nepřímo zmínili:

Listen on Apple Podcasts Listen on Spotify

Zajímá mě tvůj názor