Salesforce Advantage

Nevinná prosba zákazníka – mohli byste mi dát do ruky argumenty, proč zvolit Salesforce? Co je to ten Salesforce Advantage?

Salesforce na to má celou stránku, komu to nestačí tak Trailhead a také jednoduchý obrázek případně to hrozně rádi kreslí na flipchart.

Úspěch zákazníka, leader v cloudových technologiích (vlastně tvůrce celého SaaS modelu), důvěra, škálovatelnost a multitenantní architektura, rychlý vývoj, otevřený ekosystém, kompletní CRM. Pohádka za pohádkou, vypadá to skvěle, dokud se na vás zákazník blbě nepodívá a vy si neuvědomíte, že to mohou být kecy, které říkají všichni.

Pak přijdete k existujícímu zákazníkovi, který Salesforce tak nějak používá, v zásadě jsou spokojeni, ale přeci jenom, moc toho o něm neví. A mají jednoduchou prosbu, potřebují do něj zavést nějakou další evidenci. Když vám už deset minut vysvětlují co chtějí, znějí hrozně vědecky a vy přitom vidíte jednoduchý formulář s deseti poli, tak je ošklivě přerušíte, že to raději rovnou naklikáte a pak to případně přitesáte, pokud to nebude ono.

Začnete tvořit. Tady pole s vazbou na zákazníka, tady s vazbou na smlouvy – ale jenom ty od daného zákazníka – nějaké datumové pole, pár zaškrtávátek, nějaká čísla. Validační podmínky, povinná pole, rozložení na obrazovce. Klikáte, povídáte, vysvětlujete, doplňujete nápovědu pro uživatele. Za půl hodiny máte naklikáno včetně základních pohledů, jak na zadaná data koukat.

Jedno mohutné „uff“ od zákazníka doplněné slovy „už chápu co je Salesforce Advantage, tohle bylo vždycky minimálně na týden práce programátora“. Druhý sekundoval „to jsem zvědav, jak se nám tam teď podaří dostat stávající data“.

Na půl hodiny zmizel a snažil se data dostat ze stávajícího systému, pak jsme je půl hodiny čistili, protože byla špatně, pak jsme je během 5 minut dali dohromady tak, abychom je byli schopni naimportovat (nastavit formáty sloupců, dotáhnout identifikátory firem, které v něm neměli) a pak jsme měli za 5 minut naimportováno cca 10 000 historických záznamů.

I tohle je Salesforce Advantage, které se ale hrozně špatně vysvětluje a musí se zažít.

Co je Salesforce Advantag pro vás, kdy a kde vás ta platforma posunula a udělala z vás kinga?

Zajímá mě tvůj názor