MailChimp aneb rozesílání emailů snadno a s přehledem

Jak jsme začali našim zákazníkům zasílat newsletter s novinkami o BOSSovi nebo změnami v Datových schránkách, tak jsme přišli na to, že by bylo fajn využít nějaké specializované řešení, aby nám to všechno šlo lépe.

Důvody, které mě k tomu vedly, byly následující:

  • potřeba na jednom místě sledovat komu jsou informace zasílány a ideálně i to, jaké kdy dostal
  • odlehčit naší lince do internetu (což není moc problém, ale přeci jenom, když najednou odešleme 200MB emailů …)
  • získat nějaké informace o tom, kdo si email přečetl a kdo ne
  • nemít zahlcen inbox informacemi o nedoručení
  • umožnit zákazníkům přihlásit se nebo odhlásit sami
  • mít archiv informací
  • udělat emaily snadno o něco hezčí

MailChimp logoA tak jsem se pustil do hledání. Potřebných služeb na internetu pár je, jak těch českých, tak zahraničních. České mi přijdou dost drahé nebo vyžadují poplatky za zřízení a vedení, zahraniční vycházejí subjektivně levněji a s větším množstvím možností. Skončil jsem ve finále u MailChimp, který své služby nabízí do určitého množství emailů zdarma.

Co to všechno umí?

Tak v první řadě to umí evidovat seznam uživatelům, kterým se emaily zasílají. Seznamů může být víc, je možné si do nich přidat pole, na základě kterých se rozdělují do segmentů dle zasílaných informací, vyhledávání je snadné a rychlé. U každého uživatele je pak vidět, které všechny emaily mu byly zaslané a umí se integrovat na sociální sítě, aby dotáhl další data (v tuto chvíli to nějak mění a těch dat alespoň u našich lidí moc není).

Dashboard u přehledu uživatelů

Pak to samozřejmě umí vytvářet emaily k odeslání. Čeká na vás pár voleb jako předmět emailu, odesílatel, zda sledovat klikání na odkazy a pár dalších a pak tvorba vlastního emailu. Tady je připraveno dost šablon, některé použitelnější než jiné a další si můžete vytvořit. Když už máte vytvořeno, tak si můžete zaplatit rozšíření, které otestuje jak to bude vypadat v jednotlivých poštovních klientech – bez toho jsme se zatím obešli.

Tvorba emailu

A teď už můžeme skoro odesílat. MailChimp umí dokonce udělat A/B testování ať už podle předmětu, odesílatele nebo data odeslání. Nastavíte podmínky a jakmile se vyhodnotí (podle počtu otevření emailů nebo počtu kliknutí) tak se odešle hlavní dávka. Odeslání je možné naplánovat na libovolný čas a pak přichází to hlavní – sledování, jak to lidé krásně otevírají a na co klikají.

Statistiky

Statistik, mám pocit, že poskytuje MailChimp opravdu hodně. Informace o otevření emailu (což prý dělají malým obrázkem, ale u mě pozná otevření bez toho, abych stahoval obrázky), kdo kliknul na jaký odkaz a kolikrát (takže můžeme hádat, že příslušného adresáta něco zaujalo), odkud to lidé čtou, kdy email přečetli, komu email nedorazil a proč.

Reporty

Je toho dost, odkazy navíc umí ukázat přímo v textu emailu, takže člověk nemusí přemýšlet, o který z těch odkazů šlo.

Heat map

Následně je možné emaily odesílat i na základě informací z předchozích emailů – jenom těm co otevřeli nebo naopak neotevřeli. K tomu umí posílat automatické emaily v nastavených intervalech, takže jakmile se vám člověk přihlásí do seznamu tak ho můžete začít pravidelně zásobovat emaily, aniž byste něco dělali ručně. Hezké, použití už mám vymyšlené, teď ho jenom zrealizovat.

Shrnutí

Jsem spokojen. Služba dělá to co má a hlavně mi poskytuje alespoň nějaké údaje (samozřejmě je otázka nakolik jsou relevantní) – v každém případě jsem v lepší situaci, než jsem byl předtím. Po odeslání mám čistý svůj inbox a současně mám jedno místo, kde jsou všechny historické emaily – jak ty o BOSSovi tak ty související s Datovými schránkami.

Pokud o něčem podobném přemýšlíte, mohu MailChimp s klidem doporučit.

Historické BOSS newslettery

Historické newslettery o Datových schránkách

1 komentář

  1. Dobrý den, zaujal mně Vaše recenze na MailChimp. My používáme pro rozesílání newsletteru vytvořenou aplikaci programátorem. Rádi bychom přešli na nějaký vylepšený systém, podobný MailChimp. Když si totiž pošleme kontrolní mail na seznam, centrum a další, není tam vložené okno s Iframe videem z youtube. Navíc jsou zablokovány obrázky a nemáme kontrolu, jestli jsou maily smazány nebo přečteny. Na webu jsou jen nabídky na rozesílání, ale naší databázi nechceme dát z „ruky“. Navíc nerozesíláme klasické obchodní sdělení, ale spíše info newsletter.
    Poradíte nám?
    Děkuji za odpověď.
    S pozdravem
    Petr Troníček

Leave a Reply