S Eliškou Netopilovou

Můj první podcast – s Michalem Mravináčem – se vám prý moc líbil. A tak tady mám dalšího člověka ze Salesforce. Eliška Netopilová vystudovala diplomacii, k Salesforce se dostala jak slepý k houslím u zákazníka, pak přešla k partnerovi a nakonec přímo do Salesforce. A právě tenhle mix svých životních zkušeností vnímá jako velkou výhodu.

Přechod do Salesforce znamenal i zvětšení projektů, na kterých dělá. Koordinace je výrazně náročnější a současně znamená zpomalení projektu, včetně toho že je potřeba ještě víc přemýšlet o tom co člověk dělá. Hlavně nadnárodní projekty jsou náročné tím jak se problémy multiplikují a člověk musí myslet i na různé zákonné rozdíly.

Quip na projektovou dokumentaci včetně finálních dokumentů, Chatter a Slack na okamžitou komunikaci, aktuálně se vše migruje na Slack. A Slack umí kanály přesouvat do složek, což jsem vlastně dosud nezaregistroval.K tomu na projekty typicky produkty Atlassianu – Jira, Confluence, Bitbucket – na vlastní řízení projektu.

Pozice není až tak důležitá, zajímavější je vědět na kterém projektu člověk dělá. Typicky neimplementují sami, doplňují na projektech partnery a pomáhají jim získat to nejlepší ze Salesforce.

Pozice v Salesforce Professional Services jsou rozdělené na solution a technické:

  • Solution architekt – analyzuje potřeby, navrhuje řešení a současně ho implementuje; orientace na komunikaci s klientem;
  • Senior Solution architekt – komunikuje s managementem, navrhuje high level řešení, připravuje release updaty, neřeší detailní potřeby;
  • Technical architekt – APEX, integrace, nemusí nutně vyvíjet, ale musí umět kód číst;
  • Program architekt – hodně technický člověk, který umí skvěle komunikovat a má přehled i o technologiích mimo Salesforce, hodně seniorní pozice na velkých projektech;
  • Custom Success Specialista – měli by být na projektu ideálně úplně od začátku, měli by mít vazbu na management zákazníka, kam firma směřuje a současně rozumět tomu co se dodává; mají nejsilnější vazbu na produktový management interně; musí být schopni to uřídit na té politické úrovni.

Čím vyšší pozice tím víc se solution a technika prolíná.

Po vzdělávání se musí pídit malinko sami, rozdíl ve zdrojích oproti partnerům asi není až tak velký, jak by člověk čekal.

Může si člověk vybírat na kterém projektu chce dělat? Až tak moc ne, jsou kolečka v systému. Lidé se vybírají podle informací co o sobě zadají v systému. Vazby jsou důležité, lidé se vzájemně na projekty doporučují pokud spolu rádi spolupracují.

Nábor do Salesforce – doporučení věci zjednodušší, potom pohovor s recruiterem a pak začínají kolečka pohovorů, většinou jsou tří fázové – konzultační pohovor, technický pohovor a pokud projde tak je panelový pohovor se 4 – 5 lidmi, kde je i praktická case-study. Co největší množství lidí z různých pozic je právě k dosažení nestrannosti.

A tak pokud chceš do Salesforce i ty, tak pošli Elišce životopis a třeba tě doporučují, a jinak budu rád, pokud se přihlásíš k odběru a případně necháš i zpětnou vazbu. Díky!

Listen on Apple Podcasts Listen on Spotify

Leave a Reply