Rozhovory se 103 lidmi kolem Salesforce

Skoro se to povedlo, skoro jsem měl dva roky každý týden rozhovor s jedním člověkem okolo Salesforce z České a Slovenské republiky. Až ten poslední mi vypadl, tak místo něj je shrnutí celé té věci.

Před dvěmi lety by mě vůbec nenapadlo, že se něco takového může povést. Jednak že těch lidí bude tolik, za druhé že se mi povede každý týden publikovat jeden z nich naprosto konzistentně. Byly období, kdy jsem měl zásobu na pár týdnů dopředu, byly jiné, kdy mi rozhovor dorazil den před publikací.

Špatně se sháněli lidé od zákazníků, protože typicky nemají „Salesforce“ mezi dovednostmi na LinkedIn, kde jsem primárně hledal, a pak se také partneři dost neradi o své kontakty dělí. Škoda. Ale i tak jsem jich sehnal dost, dokonce výrazně víc, než kolik jsem jich přesvědčil, aby se začali účastnit setkávání uživatelů (naše úvodní setkání 15 lidí za ty dva roky také trochu narostlo, v tuto chvíli se na různých setkáních protočilo okolo 200 lidí).

Spousta lidí na prosbu nereagovala, což bude primárně asi tím, že jsem je posílal takřka výhradně přes LinkedIn, který si asi lidé zvykli dost ignorovat. Pár lidí se omluvilo, že nemají zájem nebo se necítí dost znalí, aby se mohli dělit o své názory. Pár lidí se odmlčelo až po poslání otázek.

Nadchli mě ti, které vnímám jako „znalostní pilíře“ v české kotlině – Sváťa, TomášPetr. Když na to tak koukám, tak mi mezi nimi chybí ženská. Tu musíme najít, přeci tady musí být alespoň jedna, ke které můžeme vzhlížet. A je musíme donutit se nějak víc dělat o ty znalosti i mimo své mateřské firmy.

Líbilo se mi, jak se měnil náhled na Lightning. Před dvěma lety jsem měl pocit, že unisono znělo „ještě ne“. Na přelomu roku to bylo opatrné doporučování a teď na konci už dost jasné „je čas“ a „bylo by to fajn“. Jasně, pořád je potřeba zkontrolovat jak to vypadá u daného zákazníka, ale vlastně mě hrozně štve – jsem přeci Lightning Champion, který tohle musí tlačit! – když od zákazníků slyším, že oni to mají hodně customizované, takže pro ně to není, nejsou peníze, čas a vůbec. Lidi, sakryš zkuste to a pak dělejte závěry, to není žádná velká věda. A pozor na to, že v říjnu 2019 se vám dost možná Lightning zapne ať chcete nebo nechcete.

Pořád jsem dostával tipy na aplikace, které jsem neznal, ale nebylo to tolik novinek jako první rok. Stejně tak oblíbené funkce Salesforce se opakovaly, což je dost jasné. A já mám v plánu některé z nich vzít a v roce 2019 udělal setkání uživatelů, kde si budeme povídat jenom o nich a prakticky ukazovat, jak je uchopit, aby správně sloužily. Zkrátka a prostě máte důvod se k nám připojit.

Co dál?

Rozhovorů s lidmi bylo dost, spoustu lidí jsem vynechal, ke spoustě bych se chtěl vrátit, ale když to děláte podle abecedy, tak to dost dobře nejde. Nedá se nic dělat.

V roce 2019 mě čeká publikování série na téma vylepšování Salesforce. Bude chodit jednou měsíčně emailem a měly by to být samé jednoduché věci, na které v průběhu implementace buď nezbyl čas nebo ještě nebyly k dispozici. Pokud chcete, tak se napište na seznam, spousta partnerů už tam je, tak by bylo super mít i nějaké zákazníky, na které jsem měl v plánu to hlavně zamířit.

Druhou věc chystáme s Alešem Jeníkem už nějakou dobu a pořád jí ne a ne dotáhnout, tak třeba to příští rok klapne.

Na prázdniny chystáme s Petrem, Lukášem, Michalem a Alešem CzechDreamin – opravdu technickou konferenci ohledně Salesforce, která bude v angličtině a kam doufáme, že přiletí lidé minimálně z celé Evropy. Sponsory a řečníky začneme hledat v únoru a doufám, že se to povede.

K tomu se mi tady klube ještě jedna myšlenka. Překvapivě by to měl být formát, který na webu nesnáším, tak ho musím dobře uchopit. A hlavně bych s tou sérií chtěl mít větší úspěšnost než tady s těmi rozhovory, zkrátka a prostě bych chtěl, aby každý koho se zeptám, zda chce být součástí, odpověděl kladně. A kdybychom tím posunuli jak celou komunitu tak pomohli i nějaké dobré věci.

No a pak se klube ještě jedna věc, která se klube už dost dlouho a příští rok asi nadešel čas ji konečně rozseknout. Uvidíme.

Zkrátka a prostě krásný Nový rok, ať se v něm daří ještě lépe než v tom letošním, ať to nepřeháníte s předsevzetími a pak nemáte špatný pocit, pokud se nepovede je splnit.

Leave a Reply