Rozdíly mezi čísly v Google Analytics a Adwords

Není nad to inzerovat v Adwords, vyhodnocovat návštěvnost webu v Analytics a mít relativně malý počet konverzí, takže u každé opravdu chcete vědět, kdo za ní může (direct, vyhledávání, reklama, referral a další).

Že bude rozdíl mezi čísly Adwords a Analytics jsem věděl – jednak je na to spousta článků, druhak to dává smysl, když to každý měří trochu jinak. U nás se to bohužel liší o 100 % a to už je dost na to, abychom nad tím jenom mávli rukou. Zvláště když se šéf ptá a chce vidět konkrétní konverze, abychom mohli opravdu správně vyhodnotit co má smysl a co vypnout.

Konverzní trasy

Google Analytics nabízí přehled, který ukazuje nejčastější konverzní trasy. Důležité je jednak slovíčko „nejčastější“ druhak fakt, že přes to asi nedostanete jednotlivé konverze, abyste si je opravdu mohli odškrtat v interním systému a správně napárovat ke zdroji jejich získání.

Tak jak to děláš?

Úplně hloupě a pořádně manuálně. Otevřu si v Analytics report veškeré návštěvnosti seřazený přes zdroj a médium a přidám si jako druhou dimenzi hodinu dne. Seřadím podle konverzí a hnedle vím ve které dny a hodiny ke konverzím došlo, takže se v interní databázi snažím dohledat, které záznamy v té době vznikly a který z nich to tak asi mohl být.

Náhled do Google Analytics

Tím mám první část pravdy – tu, co tvrdí Analytics na základě posledního kliku. Teď ještě Adwords. Tam jde naštěstí (jak jsem zjistil až časem) také zjistit, kdy došlo ke konverzím, které si nárokuje Adwords. Přes web je to ale pořádná pruda, takže je lepší si vyexportovat data.

Tlačítko download report a v reportu nezapomenout přidat další segmenty – den a hodinu. A pokud chcete report zpracovávat v Rku, tak ještě nastavit formát .csv.

Stažení reportu z Google Adwords

Stáhnout, odmazat první řádek, otevřít v Rku (když už jsem se ho trochu naučil), vyfiltrovat řádky, které mají konverzi a zase kombinací dne a hodiny hledat, které záznamy to v tom interním systému asi jsou.

Ošklivá manuální práce, která by šla určitě nějak zautomatizovat. Jenom vědět jak a případně na to mít programátora, který by těch – určitě jenom pár řádků – nakódoval. Nevíte o někom, kdo zná PHP, poradí si se Zend a nebojí se aplikace, která je prý zprasená? Pár dní práce bychom pro něj měli.

 

2 komentáře

Leave a Reply