Resco Mobile CRM

Salesforce je skvělý a mocný, pro mobilní uživatele – podle všeho nejenom u nás – mívá ale jednu zásadní nevýhodu. Není offline. Salesforce1 sice jakýsi offline režim přináší, ale přidává do toho moc logiky, takže si nikdy nemůžete být úplně jistí, co v offlinu mít budete a co vám bude chybět.

Resco Mobile CRM, které začalo jako rozšíření Microsoft Dynamics a pak plnohodnotné CRM řešení (za 25$ respektive 40$ měsíčně), je od dubna dostupné i pro Salesforce a přináší plnohodnotný offline režim a spoustu dalších skvělých věcí.

Offline režim není jenom o tom, abyste měli data offline, ale také o bezpečnosti. Samozřejmostí je tudíž šifrování, možnost vzdáleného vymazání dat či specifikace, které všechny záznamy se mají synchronizovat, abyste si zase ten mobil neuvařili. Nebo tablet, podporován je totiž responsivní zobrazení a tak toho na tabletu uvidíte ještě trochu víc a lépe organizované než na mobilu. Samozřejmostí je řešení konfliktů, přičemž si můžete nastavit, zda se mají sloučit, pokud je to možné, nebo ne. Při spojení se Salesforce jsou data přenášena z mobilu přímo do Salesforce, nejsou ukládána v žádném mezičlánku.

Nainstaluji a používám

Pokud máte standardní instalaci Salesforce a uvidíte poprvé Resco, tak budete nadšeni. Je tam vše co máte, ještě s nějakými věcmi navíc. Třeba spojení s emailem (Gmail nebo Exchange), podpora online úložišť (Dropbox, OneNote, Sharepoint), možnost podepisovat věci přímo na tabletu (fyzicky, nikoliv elektronické podpisy), vizualizace vaší denní trasy podle naplánovaných událostí včetně výpočtu jak dlouho se budete přesouvat (od léta snad včetně optimalizace trasy). Samozřejmostí je plná podpora snad všech Salesforce objektů – firmy, kontakty, příležitosti, nabídky, smlouvy, zápisky, reporty, dashboardy. Na první pohled mi nic nechybělo.

Upravuji podle potřeb

Pokud máte silně upravenou instanci Salesforce, tak si toho všimnete dost rychle – všechny úpravy budete muset udělat znovu. Mobilní klient nepřebírá reporty, dashboardy, page layouty, list views ani validační podmínky. Naštěstí Woodford – nástroj, ve kterém se to celé nastavuje –  má hezky zpracovaného grafického návrháře, takže přidání polí, definice pohledů nebo dodání validačních podmínek jde rychle a snadno. Bohužel i do budoucna vás čeká to udržovat na dvou místech – jednou pro mobilní uživatele a jednou pro ty webové. Pokud na nějakou validační podmínku zapomenete, tak uživatel dostane pouze dost nesrozumitelnou HTTP chybu, ze které musí odvodit, co zapomněl vyplnit. Ale věřím, že tohle se v dalších verzích vylepší a pokud nezačnou přebírat definice přímo ze Salesforce, tak si alespoň elegantněji poradí s chybovými hláškami.

30 dní na zkoušku

Za zkoušku nic nedáte a během 30 dní toho stihnete otestovat dost. Za sebe bych řekl, že to prostě funguje, nějaké drobné chybky to přirozeně pořád má. Integrace s emailem je skvělá, v tom Salesforce1 zdaleka nemůže konkurovat. Uživatelské rozhraní je řekněme klasické, což při srovnání se Salesforce1 znamená, že se vám vejde na obrazovku víc věcí, což je zase super. A offline je offline.

Zajímá mě tvůj názor