Používáte Datový trezor? A stačí vám?

Datové schránky logo Datové schránky a jejich 90 dní, po kterých dochází ke smazání zprávy. Lahůdka, kterou každý řeší jinak a někteří dokonce pomocí skvělé služby Datový trezor, přímo od České pošty.

Služba zcela určitě dobrá, ale jak čtu ty podmínky, tak garantuje pouze uložení zpráv, nikoliv jejich dlouhodobou platnost, kterou řeší snad všichni IT odborníci a neřeší ji jenom stát (viz třeba článek Datové schránky: bez razítka to nepůjde!). K tomu obchodní podmínky se směšnými pokutami za ztrátu zprávy nebo s informací, že když počet zpráv přesáhne definovanou mez tak je prostě začnou mazat (a pokud čtu správně tak začnou někde v polovině).

Logo ALCAR BOHEMIA „V průběhu července 2011 implementovala naše společnost systém BOSS od společnosti DIGI TRADE. Již po prvních týdnech používání systému BOSS mohu s radostí konstatovat, že celý systém splnil naše očekávání a podstatně nám zjednodušil a zpřehlednil především práci s datovými schránkami, příchozími fakturami (elektronickými i papírovými), zautomatizoval systém kontroly digitálních podpisů u elektronicky došlých faktur a zautomatizoval archivaci došlých faktur v originální formě, tj. s automatickým elektronickým „přerazítkováním“ podpisu před vypršením jeho platnosti.“, Ing. Josef Mareš, ALCAR BOHEMIA

I nás se zákazníci začínají ptát jak to máme v našem modulu Datové schránky. Trochu jsme tedy zamakali a přišli s rozšířením, které po příchodu nové datové zprávy zkontroluje platnost všech elektronických podpisů, zjistí zda jsou soubory opatřeny časovým razítkem a případně je orazítkuje. Samozřejmě nezapomíná na další kontrolu po 24 hodinách s novými CRL seznamy nebo na přerazítkování souborů před vypršením platnosti razítek.

Pokud tedy chcete i vy zajistit dlouhodobou platnost vašich datových zpráv zauvažujte o pořízení našeho modulu. A nezapomeňte, že stejný přístup je možné vztáhnout na libovolné elektronické soubory, takže můžete zajistit také průkaznost naskenovaných smluv nebo faktur.

Zajímá mě tvůj názor