Tuhle jsem byl na jednom obchodním jednání a zaznělo:
No jo, ale my potřebujeme ty filtry hodně složité, to určitě Salesforce nezvládne, v té naší aplikace se to vyvíjelo měsíc, to je hrozně komplikované.
Skoro bych se odvážil tvrdit, že to Salesforce zvládne. Konkrétní požadavek zákazníka, který potřebuje v reportu zobrazit lidi, kteří splňují:
- lidé jsou připojení pod firmu „individuální osoba“ nebo jejich firma je typu osvč;
- jsou z České republiky;
- byli součástí konkrétní kampaně;
- neposlali od určitého data žádné peníze.
A tady je řešení, které v SF naklikáte během 5 minut (včetně hledání, která pole jsou ta správná a vzpomínání si na přihlašovací údaje).
Jak na to?
V první řadě si vytvořte report, to určitě zvládnete. A pak se zaměřte na tu horní sekci v návrháři.
Klikněte na tlačítko Add vedle nápisu Filters a přidá se vám další rozbalovací pole pro určení názvu políčka, podle kterého se bude filtrovat.
Při výběru pole si dávejte pozor, ve které sekci se nachází – pokud máte stejně pojmenovaná pole, tak je právě důležité, které vyberete. Pokud chcete filtrovat pole, která mají prázdnou hodnotu, tak prostě pole pro určení hodnoty nechte prázdné.
Poté klikněte na šipku vedle tlačítka Add. Rozbalí se a nabídne další možnosti. Pomocí Filter Logic určíte, jak se mají jednotlivé podmínky doplňovat.
A konečně pomocí Cross Filter přidáte podmínky na další provázané objekty, u kterých zase můžete určovat podmínky, na základě kterých se mají záznamy vybrat.
Chci vědět víc
Pokud vás reporty zaujaly, tak určitě věnujte chvilku jejich výuce na Trailhead, případně se podívejte na další 4 pokročilé věci, které můžete s reporty dělat.