Pokročilé reporty v Salesforce

Tuhle jsem byl na jednom obchodním jednání a zaznělo:

No jo, ale my potřebujeme ty filtry hodně složité, to určitě Salesforce nezvládne, v té naší aplikace se to vyvíjelo měsíc, to je hrozně komplikované.

Skoro bych se odvážil tvrdit, že to Salesforce zvládne. Konkrétní požadavek zákazníka, který potřebuje v reportu zobrazit lidi, kteří splňují:

  • lidé jsou připojení pod firmu „individuální osoba“ nebo jejich firma je typu osvč;
  • jsou z České republiky;
  • byli součástí konkrétní kampaně;
  • neposlali od určitého data žádné peníze.

A tady je řešení, které v SF naklikáte během 5 minut (včetně hledání, která pole jsou ta správná a vzpomínání si na přihlašovací údaje).

Definice složitějšího reportu

Jak na to?

V první řadě si vytvořte report, to určitě zvládnete. A pak se zaměřte na tu horní sekci v návrháři.

Klikněte na tlačítko Add vedle nápisu Filters a přidá se vám další rozbalovací pole pro určení názvu políčka, podle kterého se bude filtrovat.

Při výběru pole si dávejte pozor, ve které sekci se nachází – pokud máte stejně pojmenovaná pole, tak je právě důležité, které vyberete. Pokud chcete filtrovat pole, která mají prázdnou hodnotu, tak prostě pole pro určení hodnoty nechte prázdné.

Výběr pole v reportech Salesforce

Poté klikněte na šipku vedle tlačítka Add. Rozbalí se a nabídne další možnosti. Pomocí Filter Logic určíte, jak se mají jednotlivé podmínky doplňovat.

Přidání logiky filtrů v Salesforce

A konečně pomocí Cross Filter přidáte podmínky na další provázané objekty, u kterých zase můžete určovat podmínky, na základě kterých se mají záznamy vybrat.

Přidání cross-filteru v Salesforce

Chci vědět víc

Pokud vás reporty zaujaly, tak určitě věnujte chvilku jejich výuce na Trailhead, případně se podívejte na další 4 pokročilé věci, které můžete s reporty dělat.

Zajímá mě tvůj názor