O Salesforce s Vítkem Sochorem

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce. Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Vít Sochor přímo ze Salesforce.

Jak ses k Salesforce dostal a jaká je tvoje role?

Se Salesforce jsem se poprvé setkal během studia v Kanadě, kde Salesforce byl vyučován jako volitelný předmět o využití Salesforce ve firmách – takový základní kurz včetně základů administrace. I po škole jsem zůstal v technologickém sektoru a k Salesforce jsem se vrátil před rokem a půl, kdy jsem se rozhodl se Salesforce přestěhovat do Irska.

V Salesforce jsem zodpovědný za Sales/Business Development pro Česko (takže často takový první kontakt zákazníka se Salesforce) a úzce spolupracuji s account/territory manažery Michalem M. a Michalem R., se kterými už jsi rozhovory dělal. 🙂

Jak se vzděláváš, které zdroje doporučíš?

Určitě a jednoznačně Trailhead. Trailhead mne tak nadchnul, že jsem se během pár měsíců po mém začátku v Salesforce dostal až na nejvyšší stupínek – Ranger. Trailhead je interaktivní vzdělávací platforma, která je dostupná pro všechny.

Jak se díváš na certifikační zkoušky, máš pocit, že je důležité je absolvovat nebo žádný test praxi nenahradí? Je to pro tebe důležité při doporučování partnerů?

Praxi určitě nic nenahradí, takže jednoznačně praxe je strašně důležitá. Na druhou stranu není praxe jako praxe, někdo má praxi se Salesforce rok a znamená to, že jednou za týden/měsíc v Salesforce jako admin něco nastaví a zbytek moc neřeší protože to šlape samo a pak na druhou stranu jsou lidi, kteří v tom sedí furt. Proto certifikace tomu dávají takový dejme tomu rámec a určují hlavně rozdíly mezi základní nebo pokročilou znalostí a rovněž mezi znalostí různých produktů či řešení.

Používáš aplikace třetích stran? Která je ta nejoblíbenější?

Používám protože propojují to nejlepší ze Salesforce s tím nejlepším z jiných technologií.

Docusign – na digitální podepisování a správu dokumentů

Xactly – na správu provizí a ohodnocování obchodníků

Jedna funkce, kterou máš nejraději?

Pro mě jedna funkce Lightning Dialer (pozn – v Česku zatím není dostupný) – je to integrace na obvolávání leadů/kontaktů a dělání poznámek během telefonátu či nastavení seznamů komu zavolat. Pro obchodní týmy, které často volají je to určitě super.

Jinak Dashboardy, to je takový evergreen – super jednoduchá a kvalitní vizualizace reportů s aktualizací v čase, ale to už mi přijde že asi každý zná 🙂

Jak drží zákazníci krok s rychlým rozvojem funkcionality Salesforce, zavádí nové funkce tak jak přicházejí nebo je nové funkcionality nezajímají?

Zákazníky nové funkce zajímají, často se na ně ptají i hned v rámci první konverzace na telefonu a nebo rovnou otázkou na nové funkce začnou.

Poslední dobou se hodně otázek točí ohledně celého konceptu Salesforce Einstein, tedy umělé inteligence (AI), kterou jsme v Salesforce zaintegrovali do našich řešení. Často zákazníky zajímá, jak takové funkce nastavit, vyzkoušet či spustit.

Lightning – co zákazníky přitahuje a co je odrazuje? Máš odhad, kolik jich už zmigrovalo?

Abych se přiznal, já jsem začal v klasiku a i klasik mi přišel po přechodu z jiných řešení jako úžasné a intuitivní prostředí. Lightning ale je v tomto ohledu ještě o hodně dál, v podstatě uživatele sám navádí a provádí celým obchodním, marketingovým či servisním procesem. Zákazníky přitahuje “modernost” (to snad ani není slovo :D) – prostě moderní vzhled a využití prostředí. Zákazníci to hodnotí jako adaptivní a intuitivní prostředí podobné mobilním aplikacím.

Co zákazníky odrazuje snad jedině nezvyk, resp. zvyk na klasik – je to jako s každou změnou 🙂

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

Za mne určitě TEN Salesforce – abych řekl pravdu TA Salesforce mě nikdy ani nenapadlo.

Občas používám spojení TO Salesforce, jakožto TO “řešení” Salesforce.

Co je nejlepší věc na práci pro Salesforce?

Na práci pro Salesforce asi nejlepší jsou lidi, tím myslím nejen kolegy ale i zákazníky, partnery, developery, konzultanty atd.. Všímám si v mých kruzích takového všeobecného nadšení pro Salesforce, což mě velmi těší.

Jinak taky flexibilita a moderní pracovní prostředí, ale to může asi říct kde kdo.

Když přesvědčuješ zákazníky ke koupi Salesforce, co je pro ně ten nejvíc pozitivní argument a co naopak vnímají nejvíc negativně?

Většina zákazníků srovnává různá řešení, takže jako pozitivní argument ve srovnání se zbytkem určitě vnímají tři věci – moderní vzhled/prostředí, nepřeberné možnosti integrace a rychlost implementace/nasazení.

Negativa jsou hodně subjektivní, nejvíce asi slyším “cloud”, popř. zda Salesforce je pouze cloudové řešení. Chápu, v některých případech je to prostě dáno i právně nebo interní politikou. Já ale za sebe cloud beru jako pozitivum.

Můžeš srovnat penetraci trhu v České republice s okolními zeměmi? Jak si stojíme? Liší se nějak využívání SF napříč zeměmi?

V Česku Salesforce roste velmi rychlým tempem, ale stále jsme daleko za Západní Evropou jako je například Německo, Nizozemsko či Francie. V Evropě vede pak Velká Británie. Ale i tak v našem EMEA regionu jsme v tomto ohledu daleko za Severní Amerikou, kde Salesforce je v podstatě synonymem pro CRM a je to jedna z prvních věcí, kterou si začínající firma pořídí.

Leave a Reply