O Salesforce s Veronikou Pevnou

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce. Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Veronika Pevná z Centra pro demokratické učení.

Centrum pro demokratické učení, o.p.s. – jsme organizace, která vzdělává školy v tom, jak rozvíjet odpovědnost dětí. Zakládáme žákovské parlamenty, vzděláváme učitele, kteří je koordinují, a rozvíjíme u dětí občanské dovednosti. Zveřejňujeme jejich příběhy a přispíváme tak k veřejné debatě o stavu demokracie v ČR. Proč? Vnímáme nezralost občanské společnosti. Proto podporujeme děti a učitele při formování odvážných a současně odpovědných postojů.

Jak ses k Salesforce dostala a jaká je tvoje role?

K Salesforce jsem se poprvé dostala před třemi lety v jedné neziskovce, kde se rozhodli něco udělat se spoustou excelových tabulek, vzájemně nepropojených. Tam jsem se seznámila se základními funkcemi jako uživatel. Poté jsem přešla do organizace Centrum pro demokratické učení, o.p.s., kde se také právě bojovalo se spoustou nepřehledných tabulek. V ten čas nás oslovila společnost Accenture, která nám v rámci svého projektu určeného studentům, nabídla pomoc při implementaci CRM systému. Z jejich analýzy vyšel jako nejvíce vhodný pro naše potřeby právě Salesforce. Na implementaci bylo ale málo času (3 měsíce), takže jsme výsledek dostali v dost rozpracované podobě. Obrátili jsme se tedy na konzultanty, kteří pracují pro organizaci CRM pro neziskovky, doladili s nimi, co bylo třeba, a nechali se vyškolit. Spolupráce s nimi byla skvělá. Doporučuji! V současné chvíli jsem administrátor, ale mnohem více uživatel.

Jak se vzděláváš, které zdroje doporučíš?

S kolegyní jsme absolvovaly školení od CRM pro neziskovky. Jinak když jsem v koncích pokládám dotazy přes Trailhead popřípadě Google.

Používáte Salesforce celá organizace nebo pouze pár lidí?

V organizaci je nás celkem 5 zaměstnanců, 2 z nich používají ke své práci Salesforce.

K čemu Salesforce používáte, je to pro vás klíčová aplikace nebo jedna z mnoha?

I když jsme neziskovka, pořádáme různé semináře a kurzy pro základní a střední školy. Chceme proto lépe mapovat prodej a efektivně zacílit naši nabídku. Vedle toho používáme toto prostředí pro správu darů. Je to pro nás klíčová aplikace.

Dokážeš si tipnou, kolik procent funkcionality Salesforce používáte?

Nedokážu, ale moc to nebude.

Co bylo/je na zavádění Salesforce nejtěžší?

Tím, že zavádění jsme neřešili vlastními silami, tak ani nevím. Pro nás, jako zadavatele a uživatele bylo nejtěžší si rozmyslet, jaké všechny informace chceme spravovat a v jakých logických celcích.

Používáš aplikace třetích stran? Která je ta nejoblíbenější?

Napadá mě akorát MailChimp.

Jedna funkce, kterou máš nejraději?

Já mám nejvíc ráda reporty a filtry.

Kdyby sis mohla přát jednu věc, kterou by Salesforce mohl od zítra nově dělat, co by to bylo?

Kafe asi nikdy vařit nebude, tak nic. Jako uživatel jsem víceméně spokojená.

Chystáte přechod na Lightning? Co vás přitahuje/odrazuje?

Pod vlivem našeho konzultanta jsem v Lightningu už začala pracovat, ale ještě pořád jsem v přechodové fázi, když po půl hodině nemůžu najít funkci, kterou potřebuju, přepínám na klasické zobrazení.

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

TO, určitě TO 🙂

Leave a Reply