O Salesforce s Václavem Čuříkem

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce. Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Václav Čuřík ze společnosti pwc.

Jak ses k Salesforce dostal a jaká je tvoje role?

Firma do které jsem nastupil používala Salesforce jako CRM. Začal jsem jako Sales support se zadáváním a updatováním záznamů v Sales Cloudu. Po nějaké době jsem se dostal k reportingu a jelikož mi nikdo ve firmě nebyl schopný vysvětlit ani základní věci, dostal jsem se přes Help k Trailheads a začal se učit sám. V současnosti se zkouším sžít s rolí CRM Champion.

Jak se vzděláváš v souvislosti se Salesforce, které zdroje doporučíš?

Trailheads, Youtube, Google, oficiální Help a dokumentace, Success Community.

Jak se díváš na certifikační zkoušky, máš pocit, že je důležité je absolvovat nebo žádný test praxi nenahradí?

Praxi těžko něco nahradí, ale je potřeba mít dobré teoretické znalosti. Pokud chce člověk vědět, jaké má v rámci force.com platformy možnosti, tak k tomu je studium na certifikační zkoušky určitě užitečné.

Oddělil bys tvrdě administrátory od vývojářů nebo je fajn, že se to prolíná? A prolíná?

Nejsem vývojář, ale když sem dělal Admin support nebylo na škodu vědět něco o Apexu nebo Visual Force a kde končí možnosti něco naklikat a nastupuje kódování.

Myslíš, že jsou v Salesforce jasně oddělené role administrátor, vývojář, konzultant nebo se to hodně prolíná (či může prolínat)?

To podle mne záleží hlavně na velikosti společnosti. Čím menší, tím větší prolínání rolí.

Používáš aplikace třetích stran? Která je ta nejoblíbenější?

Z aplikací ke kterým jsem se zatím dostal, se mi líbil DocuSign. Velmi užitečný byl pro mou práci plug-in pro Excel (Salesforce Connector).

Jedna funkce, kterou máš nejraději?

Ať přemýšlím, jak přemýšlím, tak nic mě nenapadá. Ale pro mě osobně byla hodně užitečná možnost učit se sám a zdarma na Trailheads.

Kdyby sis mohl přát jednu věc, kterou by Salesforce mohl od zítra nově dělat, co by to bylo?

Větší volnost v základních nastaveních reportů a dashboardů.

Jak držíš krok s rychlým rozvojem funkcionality Salesforce, zavádíš u zákazníků nové funkce tak jak přicházejí nebo je nové funkcionality nezajímají?

Upřímně těžko, protože pokud to není přímo spojeno s mojí prací, nemám moc času zkoumat, co se objevilo nového.

Co bylo/je na zavádění Salesforce nejtěžší?

Mám pouze uživatelské zkušenosti z více firem a rozhodně nejhorší je špatně připravený/uspěchaný roll out zvláště v souvislosti s integrací na zastaralé firemní systémy. Zažil jsem i merge dvou Salesforce organizací dohromady a tam byly pro mě nejhorší problémy s unikátností různých ID různých objektů.

Lightning – co tě přitahuje/odrazuje? Doporučil bys zákazníkům přechod?

Stejně jako u jiných platforem mám pocit je Lighting verze produktem pro budoucnost. Pokud mám firma dobře nastavenou Classic verzi a nepotřebuje další funkcionalitu z Lightningu, tak ne.

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

Ten

Leave a Reply