O Salesforce s Tomášem Vrzákem

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce. Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Tomáš Vrzák ze společnosti Enehano Solutions.

Jak ses k Salesforce dostal a jaká je tvoje role?

K Salesforce jsem se dostal přes současného kolegu Michala Macha, který začal pracovat v Enehano Solutions. Když přišel z práce, tak mi nadšeně vyprávěl, co Salesforce všechno umí. Téměř rok jsem odolával, nakonec jsem se rozhodl pro kariérní změnu a zkusil pohovor právě v Enehano. Nyní zde již půl roku pracuji jako Salesforce analytik.

Jak se vzděláváš, které zdroje doporučíš?

Jako asi každý jsem začínal s trailheady od Salesforce, kde člověk získá základní přehled o funkcionalitách. Při složitějších problémech aktivně využívám Salesforce Help a Salesforce Partner Community.

Jak se díváš na certifikační zkoušky, máš pocit, že je důležité je absolvovat nebo žádný test praxi nenahradí?

Sám v tuto chvíli mám dvě certifikace, Administrátor a SalesCloud Consultant. Osobně si myslím, že certifikace je skvělý nástroj na ověření dosažených znalostí. Rád bych si tedy postupem času další certifikace dodělal.

Oddělil bys tvrdě administrátory od vývojářů nebo je fajn, že se to prolíná? A prolíná?

Neoddělil. Vyhovuje mi, že co nejsem schopný nastavit v administraci, tak si můžu sám relativně snadno napsat v kódu. Vezmu-li navíc v potaz, že standardní objekty a pole v Salesforce jsou špatně upravitelné.

Používáš aplikace třetích stran? Která je ta nejoblíbenější?

V analýze a administraci si zatím vystačím bez aplikací třetích stran. Pokud ovšem potřebuji nahlédnout do kódu, tak na doporučení od kolegů využívám Welkin Suite.

Jedna funkce, kterou máš nejraději?

Jako první mě asi napadá Process Builder. Díky tomuto nástroji je pro administrátora jednoduché automatizovat procesy, jako jsou updaty polí, či emailová oznámení.

Kdyby sis mohl přát jednu věc, kterou by Salesforce mohl od zítra nově dělat, co by to bylo?

Přál bych si, aby byl již celý převedený na Lightning a zároveň zachovány některé funkcionality z Classic verze, které z nevysvětlitelného důvodu zatím chybí.

Co bylo/je na zavádění Salesforce nejtěžší?

V této odpovědi budu asi zaujatý svým oborem, ale podle mého nejvíce záleží na správné analýze, a tedy pochopení potřeb zákazníka. Ve chvíli, kdy si se zákazníkem rozumíme v jeho představě o fungování, tak již není problém v Salesforce cokoliv nastavit.

Lightning – co tě přitahuje/odrazuje? Doporučil bys zákazníkům přechod?

Na Lightning jsem již začínal, takže nejsem ovlivněný přechodem. Vidím v něm zatím nedodělky a občas ho musíme obcházet přes Classic verzi. Ovšem zákazníkům bych postupný přechod určitě doporučil.

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

Ten Salesforce 😊

Zajímá mě tvůj názor