V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce. Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji
Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Tomáš Domas ze společnosti Linet.
Jak ses k Salesforce dostal a jaká je tvoje role?
Povědomí o Salesforce jsem měl už dříve, ale reálný kontakt byl během standardního výběrka na globální CRM systém pro skupinu Linet Group. Současná role je už „pouze“ duchovní otec CRM.
Jak se vzděláváš, které zdroje doporučíš?
Nyní už osobně v Salesforce moc času netrávím, takže průběžně se nevzdělávám. Pokud je něco potřeba, tak standardně – Google, Trailblazer community, případně průzkum bojem.
Používáte Salesforce celá organizace nebo jenom pár lidí? K čemu ho používáte, je to klíčová aplikace nebo jedna z mnoha?
Salesforce používáme v celé skupině – cca 300 uživatelů, 16 společností, 4 kontinenty, 8 jazyků. Hlavní využití je řízení opportunit, aktivit obchodníků a jednotná databáze zákazníků pro celou skupinu.
Dokážeš si tipnout, kolik procent funkcionality používáte?
Sales cloud 25%, Service cloud 10%, Marketing cloud a Communities 0%
Co bylo na zavádění nejtěžší?
Rozhodně change management – tzn. user adoption, sjednocení některých procesů, změna mentality uživatelů. To je zásadní pro jakýkoliv podobný projekt. Dobře prodaný produkt se základními funkcemi je vždycky mnohem úspěšnější než super sofistikované řešení bez change managementu.
Technicky byly nejproblémovější integrace s používanými ERP systémy.
Máte v zásadě standardní implementaci nebo jste si ji nechali masivně upravit a vyvinout hodně věcí na míru? Pokud vyvinuto, co klíčového vám chybělo?
Zcela jednoznačně standardní. Pár drobných úprav či vylepšení máme, ale žádný masivní vývoj. Asi nejzásadnější úprava, která se vyvíjela byl rozcestník a „parametrizátor“ reportů. Standardní řešení není moc user friendly.
Používáte aplikace třetích stran? Která je ta nejoblíbenější?
DBamp od ForceAmp, která hodně pomohla s integracemi na všechny naše ERP systémy. Aktuálně ještě spouštíme ZeroKeyboard, která je super user-friendly a v mnohém výrazně převyšuje standardní mobilní appku od Salesforce.
Jedna funkce, kterou máš nejraději.
Místo jedné funkce mě napadají 2 vlastnosti – 100% dostupnost systému s nulovou pracností na údržbu a naprostá intuitivita systému.
Pokud chceš opravdu vědět jednu funkci, tak asi dynamické dashboardy.
Kdyby sis mohl přát jednu věc, kterou by Salesforce mohl od zítra nově dělat, co by to bylo?
Dynamické reporty.
Jak držíte krok s rychlým rozvojem funkcionality Salesforce, zavádíte nové funkce tak jak přicházejí nebo vás nové funkcionality nezajímají?
Rychlý rozvoj platformy oceňuji, ale aktuálně s ním ani krok držet nepotřebujeme. Z každého releasu použijeme něco málo nového, ale máme stále mnoho funkcí, které Salesforce nabízí již dlouho a zatím je nevyužíváme. Kromě toho preferujeme přidávat funkce postupně, dát si víc práce s user adoption a držet systém přiměřeně jednoduchý.
Chystáte přechod na Lightning? Co vás přitahuje/odrazuje?
Od tohoto měsíce už máme první uživatele na Lightning a do konce roku chceme přejít na Lightning kompletně. Odrazuje pouze to, že „to vypadá“ úplně jinak. Ale výhody jednoznačně převážily – sales path, kanban view, moderní design, mnohem lepší konfigurovatelnost page layoutů a homepage. A mraky dalších výhod. Dojem z Lightningu je 100% pozitivní a ta změna je opravdu generační.
Ta Salesforce nebo ten Salesforce?
Ten Salesforce, proč se na to vůbec ptáš… 😉