O Salesforce s Robertem Haasem

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce. Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Robert Haas ze společnosti Symbio.

SYMBIO je komunikační agenturou, která vzešla z digitální agentury, odkud si bere dobré povědomí o technologiích, pružný přístup k businessu a mladou firemní kulturu. Před lety jsme však zjistili, že po 19 letech na trhu už umíme nabídnout více. Klientům dnes proto nejčastěji pomáháme se stavěním jejich značek, pochopením kdo jsou a proč tu jsou, konzistencí komunikace, strategiemi apod. Na to pak navazují naše tradiční digitální služby (kampaně, social, weby …) a video produkce (SYMBIOgraf), která nám umožňuje točit inhouse TV a online reklamy. Lišíme se kromě spojení světů brandových strategií a reklamy také extrémním důrazem na detail a design. Věci musí zkrátka vždy skvěle a profi vypadat.

Jak ses k Salesforce dostal a jaká je tvoje role?

Už na VŠ jsme řešili CRM software (tehdy hlavně Siebel) a s ohledem na to, že s mým parťákem máme vlastní firmu od r. 1999, udržovali jsme si o hlavních hráčích přehled. Když jsme pak řešili nasazení nějakého světového standardu, který poroste s námi, Salesforce byl od začátku hlavní hráč.

Jak se vzděláváš, které zdroje doporučíš?

Nejsem u nás přímo správce SF, máme tuhle roli rozdělenou mezi 3 lidi. Vzdělávám se hlavně praxí a pak přes SF online vzdělávací zdroje. Na začátku jsem hodně jel Trailhead.

Používáte Salesforce celá organizace nebo jenom pár lidí? K čemu ho používáte, je to klíčová aplikace nebo jedna z mnoha?

Používá ho u nás vedení, back office (kvůli fakturacím a evidenci smluv) a client service (account directors, account managers).

Dokážeš si tipnout, kolik procent funkcionality používáte?

Máme pouze Sales modul (v Enterprise verzi), ale i z něj podle mě jen zlomek (možná 20 %). Na druhou stranu máme nasazenu poměrně velkou customizaci.

Co bylo na zavádění nejtěžší?

Dobře popsat požadavky v souladu s možnostmi SW a pak že se to celé strašně vleče, než se dobereme přes všechny iterace výsledku. Ani po téměř dvou letech nemáme vše odladěno a nasazeno.

Máte v zásadě standardní implementaci nebo jste si ji nechali masivně upravit a vyvinout hodně věcí na míru? Pokud vyvinuto, co klíčového vám chybělo?

Jak jsem psal výše, hodně customizací máme. Hlavně nám chybělo rozdělení Accounts na firmu (a.s., s.r.o.) a její Brandy, které řešíme zvlášť a máme na ně i zvlášť určené vlastníky a plány.

Pak jsme také hodně věcí měli řešeno přes příliš mnoho kliků, takže jsme si dělali vlastní Visual Pages, aby se to dostalo na jednu stránku.

A pak samozřejmě integrace na další produkty (účetnictví, Basecamp, správu kontaktů …).

Používáte aplikace třetích stran? Která je ta nejoblíbenější?

Něco máme, např. načítání údajů o nově zadávaných firmách z OR, kontrolu duplicit apod. Ale není to úplně zásadní.

Jedna funkce, kterou máš nejraději.

Dashboardy.

Kdyby sis mohl přát jednu věc, kterou by Salesforce mohl od zítra nově dělat, co by to bylo?

Zrychlení zobrazování změn (teď potřebujeme x refreshů stránky) a možnost snižovat počet licencí podle aktuální potřeby.

Jak držíte krok s rychlým rozvojem funkcionality Salesforce, zavádíte nové funkce tak jak přicházejí nebo vás nové funkcionality nezajímají?

Obávám se, že o většině nemáme dostatečný přehled. Oceňujeme hlavně odstranění chyb a zrychlení.

Chystáte přechod na Lightning? Co vás přitahuje/odrazuje?

Používáme pokud možno vždy Lightning. Lidi u nás jsou na UI citliví a Classic s designem a ovládáním z devadesátých let by nezkousli.

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

Ten ?

Leave a Reply