O Salesforce s Petrou Pečovou

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce. Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Petra Pečová ze společnosti HexagonMI, která prodává měřící techniku a software. S Hexagonem je už více než 2 roky. Toto léto ji čeká přesun do Globálního SFDC týmu a těší se na to.

Jak jsi se k Salesforce dostala a jaká je tvoje role?

K Salesforce jsem se dostala zhruba před 5 lety. Tehdy jsem začala hledat práci na plný úvazek (po MD), když mi firma Yeseter nabídla, že bych se mohla zapojit do jejich Salesforce týmu. Během roku jsme prošla certifikacemi a začala pracovat jako junior Salesforce.com konzultanka.

Moje aktuální role je EMEA Sales Tools Administrator a právě teď jsem v tranzitním období, kdy přecházím v rámci firmy do globálního SFDC týmu na pozici projektové manažerky.

Jak se vzděláváš, které zdroje doporučíš?

Těch cest je několik. Vzhledem k certifikacím jsou to v první řadě hlavně Release Notes. Následuje můj oblíbený Trailhead. Help&Training jako rychlá poradna. Rovněž metoda pokus-omyl funguje výborně a hlavně si člověk dlouho pamatuje tu svou lekci.

Používáte Salesforce celá organizace nebo pouze pár lidí?

Salesforce u nás používá zhruba 300 uživatelů jenom v Evropě. Zejména obchodníci, marketing, oddělení zpracování objednávek a management. Každý samozřejmě pro své procesy. Mám to štěstí, že jsem v kontaktu se všemi svými uživateli, ať už jako podpora, školitel, business a reporting analytik i klasický admin systému. Skládá se z toho pěkný panoramatický pohled na data a procesy v organizaci.

K čemu Salesforce používáte, je to pro vás klíčová aplikace nebo jedna z mnoha?

Salesforce je pro nás klíčová aplikace vzhledem k tomu, že zde udržujeme kmenová (master) data pro další systémy. To vyžaduje dobře nastavené procesní flow a nároky na kvalitu dat.

Dokážeš si tipnout, kolik procent funkcionality Salesforce používáte?

Opravdu odhadem 10-20%. Držíme se hodně standardu.

Co bylo/je na zavádění Salesforce nejtěžší?

Toto období už máme za sebou a já jsem skočila do rozjetého vlaku, kdy si už nevysvětlujeme, proč ano/ne. Jsme teď ve fázi, kdy se snažíme rozvinout dovednosti sales managementu tak, aby jim to pomohlo lépe pracovat se svým týmem na obchodních příležitostech a odráželo se to na kvalitě reportingu.

Používáš aplikace třetích stran?

Minimálně.

Která je ta nejoblíbenější?

Geopoint, ta je moje opravdu oblíbená.

Jedna funkce, kterou máš nejraději?

Reporting – to buď hned vidím, jestli věci děláme dobře nebo kde a jak se můžeme zlepšit. Lépe školit nebo optimalizovat proces.

Kdyby sis mohla přát jednu věc, kterou by Salesforce mohl od zítra nově dělat, co by to bylo?

Salesforce by mohl vyplácet svým adminům a developerům doživotní rentu. Po 10 odpracovaných letech k výročí první certifikace 😀

Jak držíte krok s rychlým rozvojem funkcionality Salesforce, zavádíte nové funkce tak jak přicházejí nebo vás nové funkcionality nezajímají?

Zajímají a zvažujeme. Čím je však systém obsáhlejší, tím obtížněji se dělají rychlé změny. Jsme si toho vědomi a proto nasazujeme postupně.

Chystáte přechod na Lightning?

Ano, to je můj nový projekt. Jsme ve fázi přípravy na přechod.

Co vás přitahuje/odrazuje?

Přepínání a školení, která se k tomu vážou.

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

Já to skloňuju podle vzoru “hrad” a nějak si neumím představit, že bych to roubovala na “píseň” nebo “kost”. Jednoznačně TEN Salesforce.

Zajímá mě tvůj názor