O Salesforce s Petrou Joklovou

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce. Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Petra Joklová z CRM pro neziskovky.

Jsme nezisková organizace, která přináší know-how z komerčního do neziskového sektoru prostřednictvím týmu zkušených konzultantů a CRM systému Salesforce.

Jak ses k Salesforce dostala a jaká je tvoje role?

Před 9 lety jsem pracovala jako fundraiser v neziskové organizaci Světlo pro svět. Řešili jsme přechod na nový CRM systém, pomáhal nám s tím už tenkrát Aleš Jeník. V pondělí jsme odsouhlasili interně jiné řešení, v úterý jsem nebyla v práci a ve středu ráno jsme už měli Salesforce ? Díky Alešovi jsem pak měla k ruce řadu dalších expertů, kteří mi pomáhali s logikou nastavení systému, aby dokázal zachytit naše fundraisingové procesy. Tahle spolupráce se stala základním stavebním kamenem pro organizaci CRM pro neziskovky, kterou jsem hned v začátku převzala a dodnes ji vedu.

Jak se vzděláváš, které zdroje doporučíš?

Mě osobně vyhovuje osobní sdílení s experty a lidmi, kteří mají zkušenosti v oblastech, o které se zajímám. Doporučila bych jinak Trailhead a Salesforce helpdesk.

Jak se díváš na certifikační zkoušky, máš pocit, že je důležité je absolvovat nebo žádný test praxi nenahradí?

Praxe a zase praxe. Certifikaci nijak nesnižuji, ale praktické zkušenosti žádný „papír“ nenahradí. Na druhou stranu certifikaci vnímám jako zájmové směrování, specializaci, udržování se v tématu.

Oddělila bys tvrdě administrátory od vývojářů nebo je fajn, že se to prolíná? A prolíná?

Můj pohled na věc odráží realitu implementací v neziskovkách a tady je asi fajn, že se to někdy prolíná. Ale většinou tyto dvě kvalifikace nejsou v jedné osobě potřeba.

Používáš aplikace třetích stran? Která je ta nejoblíbenější?

Nepoužívám jich moc, za zmínku stojí např. Mailchimp nebo Cirrus Insight. No a nejoblíbenější je samozřejmě náš Fundraising pack, který propojuje Darujme.cz a banky (platby za služby, dary, členské poplatky…). Doufám, že po našem Hackathonu jich pár přibude.

Jedna funkce, kterou máš nejraději?

Pamatuji si, že jsem kdysi měla moc ráda nastavení RFM, které jsem si sama definovala a podle toho jsme vybírali dárce do kampaní. To byla pecka a moc mě těšilo, že to fungovalo (v Salesforce i ve fundraisingu).

Kdyby sis mohla přát jednu věc, kterou by Salesforce mohl od zítra nově dělat, co by to bylo?

Aby verze LI podporovala ty funkce, které podporuje Classic.

Co bylo/je na zavádění Salesforce nejtěžší?

Adopce systému uživatelem.

Lightning – co tě přitahuje/odrazuje? Doporučila bys zákazníkům přechod?

Já LI používám, ale jsou chvíle, kdy prostě musím přepnout do Classicu. Věřím, že se to časem dotáhne a bude víc user friendly i v oblastech, které v rámci LI nejsou dobře podporované. Classic už ale vnímám jako old school.

Jak drží zákazníci krok s rychlým rozvojem funkcionality Salesforce, zavádí nové funkce tak jak přicházejí nebo je nové funkcionality nezajímají?

Většina našich klientů je ráda, že se se systémem naučí pracovat. V naší klientské oblasti si na novinky lidé moc nepotrpí a nové funkcionality nevítají s velkým nadšením. Na druhou stranu, když už vidí, že to jiní používají a dokáží tak změřit i příslušný dopad a vnímají i uživatelskou příjemnost, jsou novinkám více nakloněni. Aktivně ale nové funkce sami od sebe zavádět nechtějí.

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

Ten Salesforce.

 

Leave a Reply