O Salesforce s Petrem Strohem

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce. Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Petr Stroh ze společnosti OKAY.

Společnost OKAY se zabývá prodejem elektra a nábytku prostřednictvím e-tailu a retailu, k dnešku disponuje přibližně 140 prodejnami po celé ČR a SR.

Jak ses k Salesforce dostal a jaká je tvoje role?

K Salesforce jsem se dostal zhruba před rokem, kdy se ve firmě začínal implementovat pro zákaznický servis. Má role je administrátor.

Jak se vzděláváš, které zdroje doporučíš?

Nejvíce mě naučila samotná praxe, když nevím jak něco řešit, obrátím se na Google. Doporučuji celý Salesforce Help a user groupy.

Používáte Salesforce celá organizace nebo jenom pár lidí? K čemu ho používáte, je to klíčová aplikace nebo jedna z mnoha?

Celá organizace ne, ale využití v rámci organizace se stále rozšiřuje. Před rokem to bylo jen jedno oddělení, nyní jsou to již 4. Salesforce je klíčovým nástrojem zejména pro odd. zákaznického servisu.

Dokážeš si tipnout, kolik procent funkcionality používáte?

S tím jak se postupem času dozvídám jaké funkce SF umí a co se chystá, tak hádám, že to nebude velké číslo.

Co bylo na zavádění nejtěžší?

U zavádění jsem nebyl, ale z doslechu byla nejproblematičtější synchronizace se SAPem.

Máte v zásadě standardní implementaci nebo jste si ji nechali masivně upravit a vyvinout hodně věcí na míru? Pokud vyvinuto, co klíčového vám chybělo?

Ty nejvyužívanější věci máme vyvinuty na míru. Chybělo nám propojení Customer Service s telefonní ústřednou a také jsme si nechali převést některé časově náročné Exceloviny do Salesforce.

Používáte aplikace třetích stran? Která je ta nejoblíbenější?

Minimálně. Nevím jestli nejoblíbenější, ale nejvyužívanější apka je u nás MailChimp for Salesforce.

Jedna funkce, kterou máš nejraději.

Z pozice administrátora rozhodně možnost přihlášení se za jakéhokoliv jiného usera, je to skvělá věc na řešení problémů typu „nevidím“/„nefunguje“.

Kdyby sis mohl přát jednu věc, kterou by Salesforce mohl od zítra nově dělat, co by to bylo?

Dynamičtější reporty.

Jak držíte krok s rychlým rozvojem funkcionality Salesforce, zavádíte nové funkce tak jak přicházejí nebo vás nové funkcionality nezajímají?

O novinkách se pravidelně dozvídám na user groupách a taky díky servisním notifikacím od Salesforce, ve kterých jsou novinky shrnuty do video konference. Zatím se u nás stále něco plánují a vyvíjí nové projekty, takže nové funkcionality od Salesforce zavádíme pouze pokud jsou k novým projektům nějakým způsobem potřebné.

Chystáte přechod na Lightning? Co vás přitahuje/odrazuje?

Uvažujeme o tom. Odrazují nás aplikace již vyvinuté pro Classic, v té době se nad Lightingem zanevřelo z důvodu chybějících požadovaných funkcí.

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

Ten.

Leave a Reply