O Salesforce s Petrem Kampů

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce. Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Petr Kampů ze společnosti Enehano Solution. Vystudoval ČVUT, fakultu elektrotechnickou – obor manažerská informatika. Během studia absolvoval řadu projektů na pozici Testera převážně v telco a banking prostředí. V posledních dvou letech věnuje SF na plný úvazek. Úspěšně složil několik certifikací a absolvoval na SF své první projekty.

Jak ses k Salesforce dostal a jaká je tvoje role?

Dostal jsem se k SF na doporučení kamaráda Jirky Macha a profiluji se do role administrátora konzultanta

Jak se vzděláváš, které zdroje doporučíš?

Na webu většinou přes trailheady či trailblazer community. Osobně si předáváme know-how u nás v rámci týmu v Enehano Solutions. Případně navštěvuji školení či vzdělávací kurzy, jako třeba ty, které organizuje Martin Humpolec ?

Jak se díváš na certifikační zkoušky, máš pocit, že je důležité je absolvovat nebo žádný test praxi nenahradí?

Certifikační zkoušky mají svůj význam a je samozřejmě důležité znát teorii a oddělit zrno od plev. Ale praxe je praxe, tam se teprve ukáže, kdo a jak umí.

Oddělil bys tvrdě administrátory od vývojářů nebo je fajn, že se to prolíná? A prolíná?

Určitě neoddělil, je důležité, aby měli administrátoři přesah do vývoje a naopak. Řekl bych, že celosvětový trend je v prolínání jednotlivých rolí a i u nás v Enehano Solutions si na tom zakládáme.

Používáš aplikace třetích stran? Která je ta nejoblíbenější?

Jako administrátor jinou aplikaci než Salesforce 1 nepoužívám, ale vím, že na vývoj je například výborný nástroj Welkin Suite.

Jedna funkce, kterou máš nejraději?

Těžko vypíchnout jednu. Výborná je například funkcionalita Path. Libí se mi ale i ostatní a celkově ta možnost široké customizace ale zároveň možnosti využít standardního řešení bez programování.

Kdyby sis mohl přát jednu věc, kterou by Salesforce mohl od zítra nově dělat, co by to bylo?

Trošku mi chybí větší podpora a propagace od SF tady u nás v ČR. To znamená nově větší podpora školení a vzdělání, lepší marketing a prodej, aby se SF dostal více do podvědomí lidí.

Jak drží zákazníci krok s rychlým rozvojem funkcionality Salesforce, zavádí nové funkce tak jak přicházejí nebo je nové funkcionality nezajímají?

Záleží na konkrétním zákazníkovi, ale co mám zatím zkušenosti, tak novinky zákazníka zajímají. Obecně však držet krok s rychlým rozvojem funkcionalit v SF není snadné. Proto jsou výborné obnovy certifikací a dýchánky s Martinem Humpolcem, kde se novinky probírají. ?

Co bylo/je na zavádění Salesforce nejtěžší?

Ve vztahu k zákazníkovi, přesvědčit, že investice do kvalitního CRM má smysl. Na konkrétním SF projektu určitě navrhnout správné a optimální řešení a také najít kompromis mezi customizací a standartním řešením bez programování.

Lightning – co tě přitahuje/odrazuje? Doporučil bys zákazníkům přechod?

Určitě doporučil, je to dobrá volba např. pro dashboardy a reporty. Lightning je dle mého názoru také více user friendly. I když je ještě spousta trailů v classicu a neustálé přepínání mezi prostředími je matoucí tak věřím, že do budoucna již bude vše v Lightningu.

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

Ten Salesforce

Leave a Reply