O Salesforce s Petrem Holubem

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce. Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Petr Holub ze společnosti AspectWorks, kde pracuje jako obchodní manažer.

Jsme ryze česká společnost, která vyrostla hlavně na custom vývoji software a od roku 2014 jsme Salesforce partneři. Za tu dobu jsme realizovali mnoho velmi zajímavých projektů. Já jsem zodpovědný za rozšíření našich Salesforce aktivit, a to jak oslovováním nových/potenciálních Salesforce klientů, tak ale i stávajících, kterým dodáváme podporu či dodatečný vývoj na Salesforce.

Jak ses k Salesforce dostal a jaká je tvoje role?

Nastoupil jsem do AspectWorks hned v začátku partnerství jako obchodní manažer. Měl jsem zkušenosti jako uživatel se Salesforce ze společnosti Concur, kde se Salesforce používá celosvětově pro řízení obchodu a marketingu.

Jak se vzděláváš, které zdroje doporučíš?

Určitě doporučím Trailheads. Je to výborný vzdělávací kanál. Ale samozřejmě, praxe je praxe.

Jak se díváš na certifikační zkoušky, máš pocit, že je důležité je absolvovat nebo žádný test praxi nenahradí?

Certifikační zkoušky jsou určitě důležité. Je to přece jen potvrzení znalostí, ale z vlastní zkušenosti vím, že certifikace praxi nenahradí. Připravoval jsem se na administrátorskou certifikaci, ale jelikož nepracuji jako admin v SF, je certifikace pak velmi náročná. Ano, do dnes ji nemám ?.

Používáš aplikace třetích stran?

Ano, používáme interně několik aplikací třetích stran, a i našim klientům doporučujeme využít aplikace z Appexchange. Je to jedna z velkých výhod Salesforce.

Která je ta nejoblíbenější?

Nejoblíbenější nemám žádnou. Máme je a fungují. O to jde ?.

Jedna funkce, kterou máš nejraději?

Konverze leadů. Pár kliknutí a mám vytvořenou firmu, kontakt a příležitost. Šetří to mnoho času.

Kdyby sis mohl přát jednu věc, kterou by Salesforce mohl od zítra nově dělat, co by to bylo?

Často řešíme propojení na finanční a účetní systémy. Myslím, že by bylo fajn, kdyby Salesforce měl i vlastní účetní modul.

Jak drží zákazníci krok s rychlým rozvojem funkcionality Salesforce, zavádí nové funkce tak jak přicházejí nebo je nové funkcionality nezajímají?

Krok s inovacemi moc nedrží a nemají ani velký zájem o novinky. Ve většině případů jsou spokojení s tím, jak vše funguje a nemají potřebu do toho zasahovat. Výjimky jsou samozřejmě změny, které vyplynou přirozenou cestou a měnícími se potřebami.

Lightning – co tě přitahuje/odrazuje?

Lightning nabízí hezčí prostředí pro uživatele, více funkcí a lepší možnosti vývoje. Classic nabízel všechny informace pod sebou, takže člověk musel scrolovat. V Lightningu je potřeba trochu více „klikat“, ale to je jen otázka zvyku. Přechod z Classicu byl trochu nezvyk, ale nyní bych už určitě zpátky nešel. Dříve mě v Lightningu odrazovaly chybějící funkce, ale dnes je v Lightningu už téměř vše, co člověk pravidelně potřebuje.

Doporučil bys zákazníkům přechod?

Jednoznačně. Nové zákazníky zavádíme už pouze v Lightningu.

Jak se v Česku Salesforce prodává, co zákazníky láká a co naopak odrazuje?

Mnoho firem řeší otázku CRM, ale berou to spíše jako takové nutné „zlo“, než jako jeden z klíčových systémů ve firmě. A tomu často odpovídá i nastavený budget. Salesforce je skvělé, ale poměrně drahé řešení a firmy nejsou často ochotny si za špičkové řešení připlatit. Myslím si, že je to velká škoda.

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

Když jsem se nad touto otázkou zamyslel, zjistil jsem, že používám oba tvary. Takže je mi to jedno.

Leave a Reply