V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce. Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji
Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Pavel Řezníček ze společnosti blue-infinity.
Jak ses k Salesforce dostal a jaká je tvoje role?
K Salesforce jsem se dostal v předchozím zaměstnání (AVG), kde ho již měli nasazený a já jako projekťák jsem pak vedl projekty dalšího rozvoje salesforce – např. nasazení Community Cloudu. Moje role je Projektový Manažer a tak nejsem s platformou v denním styku, ale řídím tým(y), které se o nasazení, konfiguraci a adopci u zákazníka přímo starají.
Jak se vzděláváš, které zdroje doporučíš?
Primárně trailheady – a ty mě fakt baví. Pak taky hodně diskuse s kolegy a výměna zkušeností a občas Success community.
Jak se díváš na certifikační zkoušky, máš pocit, že je důležité je absolvovat nebo žádný test praxi nenahradí?
Začnu od konce.. Praxi ničím nenahradíš – a fakt nemám rád, když má někdo 3 certifikace a přitom v dané oblasti se pohybuje třeba teprve 1 rok… Na druhou stranu zastávám názor, že certifikační zkoušky jsou důležité, protože prostě ukazují, že se o danou oblast zajímáš, vyznáš se v ní a dáváš tím zákazníkovi najevo, že dané téma umíš zvládnout jako profík.
Oddělil bys tvrdě administrátory od vývojářů nebo je fajn, že se to prolíná? A prolíná?
Těžká otázka, nejsem ani admin ani vývojář. Přicházím do styku s oběma stranami řekl bych, že se prolínají a je to dobře. Ale určitě by se neměly ty role úplně překrývat.
Kdyby sis mohl přát jednu věc, kterou by Salesforce mohl od zítra nově dělat, co by to bylo?
Aby Lightning uměl všechny dobré věci, které šly v classicu. Ne že bych tím trpěl já osobně. Ale vím, že kvůli spoustě „drobností“ je potřeba přepínat 🙁
Co bylo/je na zavádění Salesforce nejtěžší?
Najít správnou rovnováhu mezi business zadavatelem (většinou CIO/CTO + management tým zákazníka) a reálnými uživateli, kteří budou mít salesforce jako denní chleba (obchodníci, customer care, atd). Požadavky těchto stran (ačkoliv jsou obě u zákazníka) bývají odlišné, protože na to mají jiný úhel pohledu.
Lightning – co tě přitahuje/odrazuje? Doporučil bys zákazníkům přechod? díky moc
V jednoduchosti je krása a prostě lightning je na první pohled přehledný a uživatelsky přívětivý – a to je to co zákazník potřebuje.
Jak drží zákazníci krok s rychlým rozvojem funkcionality Salesforce, zavádí nové funkce tak jak přicházejí nebo je nové funkcionality nezajímají?
Nové funkce je zajímají, ale většinou nemají odvahu na to být pionýři nových funkcí, chtějí znát zkušenost odjinud – jak se s tím kdo popral, co z toho vytěžil atd.
Ta Salesforce nebo ten Salesforce?
TEN Salesforce 🙂