O Salesforce s Pavlem Němcem

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce. Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Pavel Němec ze společnosti Linet, kde pracuje na pozici CRM konzultant. Se Salesforce má zkušenosti z předchozího působiště, kde působil jako CRM administrátor zhruba tři roky.

LINET je jedním z největších výrobců nemocničních a pečovatelských lůžek, sídlí od svého založení v roce 1990 v Želevčicích u Slaného, kde rovněž provozuje svůj závod. Ten ročně vyrobí okolo 40 tisíc lůžek. Naprostá většina produkce je určena na export, a to do více než stovky zemí na celém světě. Ve společnosti pracuje okolo 900 zaměstnanců. Od roku 2011 je LINET spol. s r.o. součástí nadnárodního holdingu LINET Group SE se sídlem v Nizozemí.

Jak ses k Salesforce dostal a jaká je tvoje role?

K Salesforce jsem se dostal zhruba před třemi lety během implementace. Na konci celého projektu jsem byl jmenován CRM administrátorem a tak začala má cesta se Salesforce. Od začátku března 2018 pracuji v Linetu na pozici CRM konzultant a mám na starosti rozvoj systému a analýzu business požadavků.

Jak se vzděláváš, které zdroje doporučíš?

Nejlepší vzdělání je praxe, vždy když se objeví nějaký problém, Google, Salesforce Community a dokumentace pomůže. V poslední době bych doporučil i Trailheady.

Používáte Salesforce celá organizace nebo jenom pár lidí? K čemu ho používáte, je to klíčová aplikace nebo jedna z mnoha?

Salesforce v Linetu používá zhruba čtvrtina zaměstnanců. Primárně slouží pro sledování zákazníků a správu příležitostí, už z toho také vyplývá, že se nejedná o jedinou klíčovou aplikaci. I zde máme SAP a jemu podobné…

Dokážeš si tipnout, kolik procent funkcionality používáte?

Vzhledem k tomu, jak je Salesforce rozsáhlý a kolik modulů nabízí, bych tipnul, že jsme někde kolem 20% a to jsem optimista 🙂

Co bylo na zavádění nejtěžší?

Nejtěžší na procesu zavádění je z mého pohledu rozhodně user adoption, s kterou ostatně jako asi většina kolegů, bojujeme stále.

Máte v zásadě standardní implementaci nebo jste si ji nechali masivně upravit a vyvinout hodně věcí na míru? Pokud vyvinuto, co klíčového vám chybělo?

Používáme v zásadě standardní implementaci.

Používáte aplikace třetích stran? Která je ta nejoblíbenější?

V současné době aplikace třetích stran teprve nasazujeme, probíhá například implementace MailChimpu. Za sebe bych rozhodně zmínil Zero Keyboard. Tato aplikace má dle mého názoru budoucnost a já věřím, že se nám ji podaří nasadit i u nás.

Jedna funkce, kterou máš nejraději.

Nevím, jestli je to zrovna funkce, ale já prostě zbožňuju semaforky, ukazující stavy 🙂

Kdyby sis mohl přát jednu věc, kterou by Salesforce mohl od zítra nově dělat, co by to bylo?

Já bych si rozhodně přál dynamické reporty.

Jak držíte krok s rychlým rozvojem funkcionality Salesforce, zavádíte nové funkce tak jak přicházejí nebo vás nové funkcionality nezajímají?

Salesforce používáme od loňského roku, ve spolupráci s naším implementátorem řešíme nové funkcionality a bavíme se o možnosti jejich využití v Linetu. Hlavní úkolem je ale nejprve Lightning…

Chystáte přechod na Lightning? Co vás přitahuje/odrazuje?

Lightning máme v plánu nasazovat během tohoto roku. Co nás odrazuje… osobně mám trochu obavu z toho, že se nám opět maličko sníží user adoption, protože změna je to veliká. Ale to je jenom otázka času. No a přitahuje nás spoustu věcí, zmíním upravitelnou homepage a třeba snazší přechody mezi fázemi opportunit.

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

Ten Salesforce

Leave a Reply