O Salesforce s Patrikem Diamantem

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce. Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Patrik Diamant, výrobce džín na míru.

Nebavilo mě chodit do obchodů zkoušet džíny. A tak jsem je začal vyrábět a dnes pod značkou Patrik Diamant šijeme košile a džíny na míru.

Jak ses k Salesforce dostal a jaká je tvoje role?

Jak rostl počet mých zákazníků, věděl jsem, že někde musím uchovávat poznámky o veškeré komunikaci, abych měl přehled. Několik dní jsem hledal to pravé CRM, četl příspěvky na internetu, ptal se známých. Nejlépe vyšlo Salesforce, i když jeho pravou hodnotu začínám poznávat až nyní, když jej postupně ohýbáme.

Jak se vzděláváš, které zdroje doporučíš?

Jediný zdroj pro Salesforce je pro mě můj obchodní partner Mooza, která mi Salesforce upravuje. Když něco nevím, ptám se.

Používáte Salesforce celá organizace nebo jenom pár lidí? K čemu ho používáte, je to klíčová aplikace nebo jedna z mnoha?

Aktuálně jej využívám sám, ale velmi brzy dokoupím další licenci. Postupně očekávám, že nás bude více, jak firma poroste. CRM je základ pro budování vztahu s klientem. Vedle mailu a aplikací Google je pro mě Salesforce denním chlebem.

Dokážeš si tipnout, kolik procent funkcionality používáš?

To vůbec netuším, ale předpokládám, že to může být tak jedno promile (smích).

Co bylo na zavádění nejtěžší?

Z počátku jsem Salesforce využíval velmi omezeně. Nejtěžší (ale zároveň ty nejlepší chvíle) přišly při upravování pro moje potřeby. Tam je potřeba přemýšlet do budoucna a říct si, co budu potřebovat za pár měsíců, abychom poté nemuseli zpětně dopisovat data pro správné fungování a měření.

Máš v zásadě standardní implementaci nebo sis ji nechal masivně upravit a vyvinout hodně věcí na míru? Pokud vyvinuto, co klíčového ti chybělo?

O masivních úpravách zatím nemůžu mluvit. Pár jich ale bylo, velmi pomáhají a rozhodně nekončíme. Nejvíce mi chyběla automatizace v určitých fázích nákupního procesu mého zákazníka, ale zároveň i naší interní výroby. Hodí se např. notifikace, pokud něco neudělám (např. 14 dní nekontaktuji zákazníka).

Používáš aplikace třetích stran? Která je ta nejoblíbenější?

Aktuálně jedinou externí aplikací je Mailchimp pro hromadné mailingy. Brzy přidáme i Fakturoid pro automatizovanou fakturaci.

Jedna funkce, kterou máš nejraději.

Rozhodně tasky. Snažím se co nejvíc operativních úkolů dostat z hlavy. A takhle se mi připomenou v tu pravou chvíli.

Kdyby sis mohl přát jednu věc, kterou by Salesforce mohl od zítra nově dělat, co by to bylo?

Jak jsem zmínil dříve, myslím, že využívám tak jedno promile Salesforce. Nevím, s čím novým by měli lidé ze Salesforce přijít, protože si stejně myslím, že s tím už dávno přišli.

Jak držíš krok s rychlým rozvojem funkcionality Salesforce, zavádíš nové funkce tak jak přicházejí nebo tě nové funkcionality nezajímají?

Nové funkcionality neřeším. Určitě jich bude velká řada, ale to bych nedělal nic jiného. Řeším jen ty, které aktuálně potřebuji a s tím mi vždy pomůže partner z branže.

Chystáš přechod na Lightning? Co tě přitahuje/odrazuje?

Mám už od začátku.

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

To…? 🙂

Leave a Reply