O Salesforce s Michalem Rulíkem

V sérii „O Salesforce s …“ jsem si dal za cíl během celého roku vyzpovídat alespoň 52 lidí, kteří se v České a Slovenské republice pohybují okolo Salesforce. Jedno, zda jde o lidi od partnerů, zákazníka nebo dokonce někdo přímo ze Salesforce. Máte tip na někoho, koho bych měl určitě vyzpovídat? Sem s ním! děkuji

Další v sérii mých rozhovorů s lidmi ze Salesforce komunity je Michal Rulík ze Salesforce.

Jak ses k Salesforce dostal a jaká je tvoje role?

Salesforce jsem poprvé zaznamenal v roce 2010, kdy jsem pracoval v UK pro konkurenci. Jsem součástí týmu na naší centrále v Dublinu, který se soustředí na země CEE v rámci tzv. Emerging Market. Má role je aktuálně zaměřená na mid-market pro strategické zákazníky. Před tím jsem působil v segmentu SMB.

Jak se vzděláváš, které zdroje doporučíš?

Osobně využívám interní expertní chatter skupiny, které máme v SFDC k dispozici. Sleduji oborově zaměřené blogy a weby, např. Quotable. Velmi intenzivně využívám
Trailhead, help.salesforce.com, success communities. Je důležité také využívat naše partnery.

Jsou interní zdroje výrazně bohatší než veřejné nebo používáte v zásadě to samé?

Technická dokumentace, návody, manuály jsou naprosto totožné, jak pro interní SFDC zaměstnance, tak pro externího uzivatele/admina. K mé obchodní činnosti je někdy
potřeba odlišný druh znalostí (Vize platformy, trendy v daných oborech, best practices, atp.) a tady má SFDC k dispozici interní zdroje, které jsou velmi kvalitní a založené na skutečné praxi u jiných zákazníků.

Jak se díváš na certifikační zkoušky, máš pocit, že je důležité je absolvovat nebo žádný test praxí nenahradí?

Žádný test praxí určitě nenahradí, ale dle mého názoru certifikace pomáhá v rozvoji a nasměrování, zdá-li dělám/nedělám správně.

Je to pro tebe důležité při doporučování partnerů?

Ano, je to pro nás velmi důležitý atribut.

Používáš aplikace třetích stran? Která je ta nejoblíbenější?

Docusign

Jedna funkce, kterou máš nejraději?

Nemám konkrétní oblíbenou funkcí, ale používám jeden z mála interně Lighting Console v Sales Cloudu a vyhovuje mi ergonomicky daleko více, než klasické rozhraní
Sales Cloud.

Kdyby sis mohl přát jednu věc, kterou by Salesforce mohl od zítra nově dělat, co by to bylo?

Změnit název firmy, protože už to není jen o obchodu 🙂

Jak drží zákazníci krok s rychlým rozvojem funkcionality Salesforce, zavádí nové funkce tak jak přicházejí nebo je nové funkcionality nezajímají?

Je to velmi individuální. Někteří se zajímají a proaktivně zjišťují a “ladí” SFDC. Jiní jsou spokojení s tím, co mají a udržují si aktuální stav bez větších zásahů.

Lightning – co zákazníky přitahuje a co je odrazuje?

Přitahuje – moderní uživatelské prostředí reflektující mobilní aplikací, Grafické zpracování dashboards, Jednotnost cloudu (aplikací) – Sales, Service, Marketing,
Communities, atd.

Odrazuje – strach a přechod na něco nového

Máš odhad, kolik jich už zmigrovalo?

Desítky, ale někdo používá stále obě prostředí. Máme poměrně dost nových zákazníků, kteří začínají již jen s Lightningem

Co je nejlepší věc na práci pro Salesforce?

Tým/kolegové z různých zemí, kteří inspirují přístupem, znalostmi, zkušenostmi z jiných trhů. Lidský přístup obecně.

Také bych zmínil něco jako “náhled do budoucnosti” – Salesforce je bezpochyby velký inovátor a proto máme možnost ochutnat z první ruky, kam technologie směřuje a kde nás všude bude obklopovat.

Když přesvědčuješ zákazníky ke koupi Salesforce, co je pro ně ten nejvíc pozitivní argument a co naopak vnímají nejvíc negativně?

Prověřená kvalita a stabilita 18 letou praxí na trhu, která se odráží v propracované technologii s jasným zaměřením.

Lhal bych, kdybych nezmínil vyšší cenu 🙂 Osobně bych to ale nebral jako negativní věc, naopak.

Můžeš srovnat penetraci trhu v České republice s okolními zeměmi? Jak si stojíme?

Co se týče celkového růstu YoY v %, stojíme si velmi dobře a máme podobný nebo vyšší růst jako okolní země v CEE. Konkrétní čísla mám, ale bohužel nemohu odhalit (Je to
dvouciferné cislo :-))

Liší se nějak využívání SF napříč zeměmi (jiné cloudy, průměrná velikost implementace, …)?

Ano, liší. Jako příklad můžeme vzít porovnání ČR a západní Evropa. V ČR převládá stále pocit, že využívání CRM, SFA nebo podobných nástrojů je něco, co je možná dobré
mít, ale nepřemýšlí se nad tím, jako konkurenční výhoda. Pro západní země je priorita, aby platforma byla hnacím motorem a kostrou celého byznysu. V okolních zemích i např. menší firma do 50 zaměstnanců investuje nejenom do Sales Cloudu, ale standard je také marketingová automatizace Pardot a k tomu ještě Servis Cloud. Marketing Cloud se Sociál studiem je velmi preferované řešení v západních zemích. V ČR je stále preferované prozatím “pouze“ CRM pro obchod.

Ta Salesforce nebo ten Salesforce?

Ta platforma, Ten Salesforce, je mi to jedno

 

Leave a Reply